فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:
فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تغذیه دستی ۴۵ آبشخور حیات وحش با استفاده از تانکر در مناطق حفاظت شده در این استان آغاز شد
کد خبر: ۷۶۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 20 July 2019

تغذیه دستی ۴۵ آبشخور حیات وحش استان مرکزی آغاز شد

 

عباس جودکی گفت: بارش‌های مطلوب امسال باعث جاری شدن آب چشمه سار‌ها و رود‌ها شد، اما با افزایش دما در تابستان آب چشمه‌ها و رود‌ها کاهش یافته و باید آبشخور‌های حیات وحش به صورت دستی تامین شود.

وی اظهار داشت: ۲۰ هزار لیتر آب در هر ۲ روز به صورت سیار برای منطقه سیبک و چکاب در پوشش منطقه حفاظت شده هفتاد قله استان ارسال و در مسیر ۱۴ آبشخور قرار می‌گیرد تا حیات وحش را سیراب کند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تغذیه دستی ۴۵ آبشخور حیات وحش استان مرکزی این منطقه حفاظت شده تا مهرماه و آغاز اولین بارش‌های پاییزه ادامه دارد.

استان مرکزی در امتداد زاگرس قرار گرفته که عرصه‌ای برخوردار از ظرفیت‌های طبیعی همچون انواع مناطق زیستگاهی تالابی، کویر، کوهستانی، دشت و ... را در خود دارد.
تاکنون ۳۶۳ گونه جانوری شامل ۵۳ گونه پستاندار، ۲۰۵ گونه پرنده، ۵۴ گونه خزنده، ۲۰ گونه دوزیست، ۱۷ گونه آبزی و یک هزار و ۳۳۶ گونه گیاهی در استان مرکزی شناسایی شده است.
۱۲ و ۲۵ صدم درصد از مساحت استان مرکزی در قالب ۱۱ منطقه تحت مدیریت زیست محیطی به ثبت رسیده که این مناطق از بهترین زیستگاه‌ها و پناهگاه‌های حیات وحش کشور محسوب می‌شوند.
مناطق تحت حمایت استان مرکزی شامل ۲ منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک و الوند خمین، ۲ پناهگاه حیات وحش راسوند شازند و جاسب دلیجان، مناطق شکار ممنوع بازرجان تفرش، کلاهه آشتیان، چال خاتون شازند، پلنگاب خنداب، خرقان زرندیه و تالاب میقان و اثر طبیعی ملی غار نخجیر است.
منطقه حفاظت شده ۷۰ قله اراک دارای حدود ۹۷ هزار هکتار وسعت و الوند خمین هشت هزار و ۶۰۰ هکتار است.
استان مرکزی خاستگاه سوم کشور در حوزه تنوع زیستی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار