نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس:
 نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان گفت: مهمترین ماموریت مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی پیگیری برای تحقق ۸۲ درصد سهم از اعتبارات ملی است
کد خبر: ۷۶۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ 18 July 2019

Image result for ‫حسینی نماینده فراهان‬‎

 محمد حسینی عصر چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه از مجموع اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای کشور مقرر شد تا پایان برنامه ششم توسعه سهم استان‌ها ۳۰ درصد باشد، اما اکنون سهم استان‌ها کمتر از ۲۰ درصد است.

وی ادامه داد: مهمترین ماموریت دستگاه‌های اجرایی استان استفاده از ۸۲ درصد اعتبارات ملی است. اگر بتوان امکان زمینه حضور وزرا را در استان فراهم کرد می‌توان منابع بیشتری را برای استان اختیار کرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال از اعتبار متوازن با توجه به شرایط اقتصادی احتمال عدم تخصیص بسیار است و در خصوص سه درصد نفت و گاز امسال به دلیل کمبود فروش نفت عدم وصول آن پیش بینی می‌شود بنابراین باید مدیران از اعتبارات و اسناد خزانه برای طرح‌های ملی استان یا از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کنند و باید ظرفیت‌های قانون بودجه را بررسی کرده و برای استان به کار گیرند.

حسینی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم اعتبارات خسارت سیل است، اظهار کرد: هیات وزیران از محل ماده ۱۰ و ۱۲ رقم قابل توجهی برای اعتبارات خسارت سیل مصوب کرده است و استان ما جز ۱۶ استان سیل زده لحاظ نشده بود، اما با پیگیری مجدد، استان مرکزی در لیست قرار گرفت و تخصیص به پیگیری استان و مسئولین استانی نیازمند است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در ارتباط با آبخیز داری اعتبارات خوبی در سطح ملی وجود دارد که باید تلاش شود سهم استان از این اعتبارات محقق گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار