برق
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: پیک مصرف برق استان مرکزی امسال به ۹۰۵ مگاوات رسیده که براین اساس در برخی از روز‌های تابستان حدود ۷ تا ۱۰ درصد رشد مصرف برق داشته‌ایم
کد خبر: ۷۶۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 17 July 2019
قطع برق ‌تعدادی از دستگاه‌های پرمصرف استان مرکزی در پی هشدار استاندار / مصرف ‌به 905 مگاوات رسید
محمد الله‌داد با اشاره به وضعیت مصرف فعلی مشترکان برق استان مرکزی اظهار داشت: پیک مصرف برق استان مرکزی امسال به ۹۰۵ مگاوات رسیده که براین اساس در برخی از روز‌های تابستان حدود ۷ تا ۱۰ درصد رشد مصرف برق داشته‌ایم.

وی افزود: همراهی همه دستگاه‌ها، ادارات، صنایع، کشاورزان و مردم سبب شده که تا امروز اعمال خاموشی‌های گسترده را نداشته باشیم، همچنین تغییر ساعات کاری ادارت نیز در این زمینه بی‌تاثیر نبوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی تصریح کرد: به دستور استاندار مرکزی، تمامی ادارات موظف شده‌اند که مصرف برق خود را به نحوی مدیریت کنند که در پایان ساعت اداری کنتور هوشمند اداره مصرفی کمتر از ۱۰ درصد کل بار باشد.

الله‌داد ادامه داد: میزان مصرف برق ادارات توسط کنتور‌های هوشمند و از راه دور مورد بررسی قرار می‌گرفت و اگر اداره‌ای این قاعده را رعایت نمی‌کرد تذکرات لازم را به آن ابلاغ می‌کردیم و در این زمینه تعدادی از ادارات به سبب مصرف بالا با قطع برق مواجه شدند.

در صورت همکاری همگانی تا پایان فصل تابستان خاموشی نخواهیم داشت

وی عنوان کرد: براساس پیش‌بینی‌های مجموعه هواشناسی استان مرکزی از وضعیت دمایی هوا، افزایش درجه دمای هوا تا اواسط مردادماه ادامه دارد و اگر این همکاری همگانی در مصرف برق تا مردادماه رعایت شود تا پایان فصل تابستان خاموشی نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی خاطرنشان کرد: مجموعه توزیع برق استان مرکزی در راستای تعیین سیاست‌های تشویقی مصرف مشترکان، ۸ مورد تشویقی برای مشترکان کشاورزی و صنعتی در نظر گرفته است، به‌طور مثال صنایع می‌توانند یک روز کاری خود را از شنبه تا چهارشنه تعطیل کنند و در روزی که پیک مصرف پایین‌تر است فعالیت خود را انجام دهند.

الله‌داد بیان کرد: صنایع می‌توانند با تعطیلی شیفت دوم خود که در زمان پیک مصرف قرار دارد به مدیریت مصرف برق کمک بسیاری کنند که این مورد نیز جزو موارد تشویقی محسوب می‌شود، همچنین استفاده از مولد‌های اضطراری صنایع در ایام پیک مصرف می‌تواند یاری‌رسان مجموعه توزیع برق باشد که تشویقات ویژه برای این اقدام نیز در نظر گرفته شده است.

هزینه مصرف برق برای کشاورزانی که در پیک مصرف موتور چاه آب خود را خاموش کنند رایگان است

وی افزود: کشاورزان استان مرکزی اگر به مدت چهار ساعت در زمان پیک مصرف که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ اعلام شده موتور چاه آب خود را خاموش کنند و این اقدام را در ۳۰ روز ماه به انجام برسانند، براساس سیاست‌های تشویقی مصرف برق در پایان ماه کل مبلغ پرداختی آن‌ها به صفر می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار