معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه اراک گفت: دانشگاه اراک یکم و دوم مرداد ماه جاری میزبان اولین مسابقات سراسری جوشکاری کشور است .
کد خبر: ۷۶۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 17 July 2019

علیرضا بهرامی در نشست خبری که در آستانه برگزاری اولین مسابقات سراسری جوشکاری کشور در دانشگاه اراک برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقات در دو بخش علمی و عملی تحت نظر انجمن علمی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه اراک با همکاری اتحادیه انجمن‌های علمی‌دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی در روزهای یکم و دوم مردادماه به میزبانی دانشگاه اراک برگزار می‌شود.

وی افزود: شرکت‌های آورین الکتریک، ماشین‌سازی اراک، واگن‌پارس، انجمن جوشکاری آزمایش‌های غیرمخرب و معاونت علمی و پژوهشی سپاه روح‌الله استان مرکزی و… حمایت‌های خوبی جهت برگزاری این مسابقات داشته‌اند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه اراک تصریح کرد: استارت برگزاری این مسابقات از بهمن ماه آغاز شد و با فراخوانی که از طریق انجمن علمی مواد و متالوژی منتشر شد در نهایت ۲۰ تیم در این مسابقه از استان‌های مرکزی، تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، زنجان، خوزستان، قم، همدان، سمنان و البرز اعلام آمادگی و حضور کردند.

بهرامی ادامه داد: هر تیم متشکل از دو نفر است و این مسابقات تحت نظر افراد متخصص و باتجربه در رشته جوشکاری با حضور داوران متخصص از استان مرکزی و سایر استان‌ها برگزار خواهد شد. دو تیم از تیم‌های شرکت‌کننده متشکل از بانوان هستند.

وی بیان کرد: در حین برگزاری مسابقات فعالیت‌های علمی و فرهنگی از جمله برنامه بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی اراک برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه اراک خاطر نشان کرد: انتظار ما بر این است که تیم منتخب مورد حمایت صنعت استان و کشور قرار گیرد و قطعاً این موضوع می‌تواند برای صنعت کشور دستاورد مهمی باشد، همچنین انتظار می‌رود صنایع به عنوان حامی در این مسابقات شرکت داشته باشند.

بهرامی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره برای استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی گام مثبتی قلمداد می‌شود، اضافه کرد: یکی از اهداف دانشگاه اراک در سال جاری ارتباط بدنه علمی دانشگاه با بطن جامعه و صنعت است و این مسابقات یکی از عملیاتی‌ترین برنامه‌های ارتباطی است که دانشگاه می‌تواند با صنعت برقرار کند.

وی تاکید کرد: در حاشیه برگزاری مسابقه، نمایشگاهی از دستاوردهای صنعتی برگزار می‌شود. در پایان مسابقه به نفرات اول تا سوم جوایز نقدی اهدا می‌شود، جایزه تیم اول ۴ میلیون تومان، تیم دوم ۳ میلیون تومان و تیم سوم ۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اراک، دبیر اجرایی مسابقات نیز در این نشست گفت: با توجه به تجربه موفق برگزاری هجدهمین کنفرانس ملی جوشکاری در دانشگاه اراک در سال ۹۶ و همچنین پیشنهادی که از سوی اتحادیه انجمن‌های مهندسی مواد و متالورژی کشور ارائه شد، در نتیجه وزارت علوم و اتحادیه انجمن‌های علمی‌دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی پیشنهاد برگزاری اولین دوره مسابقات ملی جوشکاری را در دانشگاه اراک پذیرفتند.

فردین نعمت‌زاده بیان کرد: اهداف متعددی از این مسابقات برای ارتقا سطح کیفیت علمی و مهارتی دانشجویان وجود دارد تا در نهایت دانشجویان بتوانند در مسیر اشتغال و اشتغالزایی تجربه‌اندوزی داشته و ارتباط خود را با صنایع کشور از طریق افزایش توانمندی‌ها تقویت کنند.

داکتر حسین مستعان دبیرعلمی مسابقات سراسری جوشکاری نیز در این نشست گفت: گروه مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه اراک قدمتی کمتر از ۸ سال دارد، اما در همین مدت کوتاه گام‌های بلند و موفقیت‌آمیزی برداشته که نقطه عطف آن می‌توان برگزاری هجدهمین کنفرانس ملی جوش در بازرسی در بهمن سال ۹۶ قلمداد کرد.

دکتر حسین مستعان اضافه کرد: برگزاری چنین کنفرانس موفقی این باور و اطمینان را در بدنه دانشجویان ایجاد کرد که نسبت به برگزاری سایر رویدادهای علمی و عملی بتوانند اقدام کنند. پیشنهاد برگزاری اولین مسابقات سراسری جوشکاری کشور در سال گذشته از سوی دانشگاه اراک مطرح و با آن موافقت شد.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین رویدادی در راستای تحقق سیاست‌های کلان بالادستی و در راستای سیاست‌های جامع مهارت‌افزایی و ارتقا توان اشتغال‌پذیری دانشجویان است، از دیگر اهداف برگزاری این رویداد علمی ایجاد شور و نشاط علمی در بین دانشجویان است و قطعاً می‌تواند تأثیرات زیادی در این حوزه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار