رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات مرکزی:
 رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی گفت: شبکه نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی بیش از ۷ هزار ناظر در سطح این استان دارد و با جدیت پیگیر انجام امور محوله است
کد خبر: ۷۶۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 15 July 2019

شبکه نظارت و بازرسی انتخابات مرکزی ۷۰۰۰ ناظر در سطح استان دارد

 مبارک آبادی پیش از ظهر دوشنبه در آستانه سالروز تأسیس شورای نگهبان در نشست خبری با خبرنگاران استان مرکزی در اراک اظهار داشت: وظایف متعدد و متنوعی بر عهده شورای نگهبان است که نظارت بر قانون گذاری، تفسیر بر قانون اساسی، نظارت بر برگزاری انتخابات و… از جمله مهمترین آن‌ها است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی افزود: در مورد نظارت بر قانون گذاری اینکه، هرگونه مصوبات مجلس در شورای نگهبان بررسی می‌شود تا قوانین منطبق با احکام اسلامی و قوانین شرعی باشد.

مبارک آبادی ادامه داد: تفسیر بر قانون اساسی نیز که بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده بر اساس اصل نود و هشت قانون اساسی انجام می‌پذیرد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی بیان داشت: نظارت بر برگزاری انتخابات نیز شامل انتخابات مجلس شورای اسلامی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری را شامل می‌شود و نظارت بر برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا از وظایف شورای نگهبان نیست.

مبارک آبادی بیان داشت: دفاتر استانی نظارت و بازرسی کار خود را با ساز و کار قوی پیگیری می‌کنند که در استان مرکزی هم این ساز و کار دنبال می‌شود و در شبکه عظیم نظارتی استان مرکزی بیش از ۷ هزار ناظر داریم که ناظران از اقشار مختلف مردم هستند. شبکه نظارتی به هیچ سمت و سویی نباید تمایل داشته باشد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی خاطر نشان کرد: وظایف دفاتر استانی چینش و تشکیل هیأت‌های نظارتی است، لذا دفاتر باید هیأت نظارتی قوی را به کار بگیرند. سعی کردیم در استان مرکزی از پتانسیل جوانان و تجربیات پیشکسوتان استفاده کنیم تا بتوانیم نظارت انتخاباتی مطلوبی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ناظرین و شبکه عظیم شورای نگهبان بر سه محور قانون، اخلاق و شرع حرکت می‌کند، زیرا بد اخلاقی و بی قانونی موجب سلب اعتماد مردم می‌شود.

گفتنی است بیست و ششم تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان است. شورای نگهبان در ۲۶ تیرماه سال ۱۳۵۹ به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد. شورای نگهبان از شش فقیه که از سوی مقام معظم رهبری و شش حقوق دان که از سوی قوه قضائیه معرفی می‌شوند، تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار