استاندار مرکزی: 
آقازاده بر تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی تا پایان شهریور ماه تاکید کرد
کد خبر: ۷۶۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸ 15 July 2019
 
 
سید علی آقازاده در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی که در سالن جلسات بیناد حفظ آثار استان و با حضور معاونیم و جمعی از مسئولان برگزار شد، گفت: باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی مجموعه‌ای ارزشمند و نماد بزرگ و گنجینه‌ای بی بدیل از هشت سال دفاع مقدس در برابر هجمه‌های دشمن است.

 

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه از اعتبارات و منابع  استانی در سال جاری ۱۵ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس اختصاص یافته است، ادامه داد: سال گذشته نیز ۲۴ میلیارد ریال دیگر برای این پروژه تخصیص یافته بود.

 

این مقام مسئول ضمن تاکید بر بهره برداری از این پروژه تا پایان شهریورماه سال جاری به بهره برداری کامل برسد، افزود: بخشایی از این باغ موزه کامل شده و بخش‌هایی مانند ساختمان گالری‌ها تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

وی ضمن تاکید بر تلاش و همکاری دستگاه‌های مربوطه در راستای تسریع در روند این پروژه افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک و دیگر دستگاه‌های مرتبط باید با جدیت وارد میدان شوند تا کمک به تسریع در تکمیل و افتتاح این موزه که گنجینه بزرگی است شود.

 

در ادامه این جلسه مدیر کل بنیاد  حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  استان مرکزی نیز ضمن تقدیر از همکاری و مشارکت گسترده مسئولان در راستای تکمیل این پروژه گفت: با پیگیر‌های انجام شده ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس استان مرکزی پیشرفت خوبی داشته است.

 

مصطفی مشایخی با اشاره به اینکه ۹۷ درصد از اعتبارات مصوب شده سال گذشته به باغ‌موزه دفاع مقدس استان توسط سازمان برنامه و بودجه استان، تخصیص یافته است، افزود: ساختمان مدیریت باغ موزه دفاع مقدس پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی، ساختمان گالری ۵۵ درصد، سر درب وروری ۱۰۰ درصد، دیوار لاله‌ها ۹۲ درصد، محوطه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در مجموع مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار