شورای مشورتی بانوان؛
در نشست شورای مشورتی بانوان استان مرکزی موانع و چالش‌های پیش رو در مشارکت سیاسی بانوان و راهکار‌های افزایش آن بررسی شد
کد خبر: ۷۶۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ 14 July 2019

بررسی موانع و چالش های پیش رو در مشارکت سیاسی بانوان و راهکارهای افزایش آن

 تابناک مرکزی - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در نشست اعضای شورای مشورتی بانوان استان مرکزی با توجه به اینکه به برکت وجود مقدس نظام جمهوری اسلامی دستاورد‌های گران سنگی را در حوزه زنان داشتیم گفت: اکنون بانوان محدودیتی برای ورود به عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ندارند.
اکرمی در ادامه سیره، منش و زندگی حضرت زهرا (س) را بهترین الگوبرای جامعه بشریت دانست و افزود: الگوگیری از آن حضرت راه برون رفت و راه رستگاری زنان جامعه است.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های فراوانی برای فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زنان در جامعه نهفته است گفت: باید در شرایط واقعی و عینی مسائل حل شود و از ظرفیت موجود برای فعالیت در عرصه‌های مختلف استفاده کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی همچنین بر افزایش مشارکت سیاسی بانوان در جامعه تاکید کرد و افزود: این افزایش مشارکت ارزشمند است و می‌تواند به امنیت ملی ما کمک کند.
اکرمی از از زنان توانمند و فعال اجتماعی و فرهنگی استان خواست تا به عرصه‌های مختلف سیاسی هم وارد شوند و بنا به ارق ملی، دینی و مذهبی همه برای تقویت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی و بهبود امور تلاش کنیم.
خانم فرجی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هم با توجه به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در سالجاری گفت: نقطه نظرات، افکار و ایده‌های مطرح شده در این نشست و در نهایت راهکار‌های افزایش مشارکت سیاسی زنان در کمیته تخصصی سیاسی بانوان ذیل کارگروه و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تشکیل شده ارائه و برای عملیاتی شدن هر راهکار و پیشنهاد شده طرح و برنامه‌ای با حضور نخبگان و بانوان فعال در بخش‌های مختلف بویژه قشر دانش آموز و دانشجو مطرح و هر کدام از طرح‌های پیش بینی شده توسط اعضای کمیته اجرایی و عملیاتی شود.
در این نشست هر یک از اعضا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص افزایش مشارکت سیاسی بانوان مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار