مهندس شفیعی شهردار اراک در صحن علنی شورای شهر گفت:
تابناک مرکزی - شهردار کلانشهر اراک بیان کرد: در فاز نخست سامانه که اخیرا رونمایی شده مطالبی که بیشتر عمومیت دارند و ٧٠ درصد علت مراجعه شهروندان به شهرداری هستند، قرار داده شده است
کد خبر: ۷۶۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷ 07 July 2019

"سامانه عيان" همانند شهر زنده ،پويا و مدام در حال به روز شدن است

یکی دیگر از سری جلسات صحن رسمی شورای شهر، با حضور رییس و اعضای شورا، مهندس شفیعی شهردار اراک به همراه سرپرست اداره حقوقی و امور قرارداد‌ها و سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک تشکیل جلسه داد.  
در ابتدای جلسه دکتر فلک افلاکی رییس شورای شهر ضمن تبریک و گرامیداشت روز قلم و روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اظهار داشت:٢٠ تیرماه روز جهانی جمعیت است که توجه بیشتر به کمیت و کیفت زندگی جمعیت در جهان را می‌طلبد، چرا که افزایش نرخ رشد جمعیت موجب تشدید کمبود منابع می‌شود که در ادامه سو تغذیه، کمبود آب برای انسان‌ها به ویژه کودکان را در پی دارد که این موضوع جنگ‌های طولانی مدت مابین دولت هارا ایجاد می‌کند، همچنین شیوع بیماری‌های عفونی آلودگی هوا و کاهش کیفیت زندگی از دیگر اثرات مخرب افزایش بی رویه جمعیت است که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.  
وی ادامه داد: پیشاپیش میلاد باسعادت امام هشتم شیعیان را گرامی می‌داریم، امام رضا (ع) اسوه پایداری در دین اسلام است، ایشان در بیست سال دوره امامت خود علیرغم نابسامانی‌های بسیار به بهترین شکل ممکن در جامعه آن زمان نظم را برقرار و به مسلمین خدمت نمود که امیدواریم شیوه مدیریت ایشان الگوی راه ما باشد.  
در ادامه مهندس شفیعی شهردار اراک، ضمن گرامیداشت ١٤ تیرماه روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و آرزوی موفقیت برای تمامی کسانی که در حوزه مدیریت شهری و خدمت به شهروندان در سراسر کشور اسلامی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: عرض تسلیت دارم در خصوص درگذشت نابهنگام همکار ارجمند مهندس شیعه، از این اتفاق بسیار متاثر شدیم، برای ایشان علو درجات و برای خانواده ایشان سلامتی را از خداوند منان خواستار هستم.  
در ادامه مهندس شفیعی در ارتباط با ایجاد پارکینگ عمومی در منطقه بافت تاریخی و مرکز شهر اراک، عنوان کرد: از آنجا که در سطح شهر به ویژه مرکز شهر مشکل فضای پارک خودرو وجود دارد و در طرح جامع شهر اراک نیز فضا‌هایی برای پارکینگ در نظرگرفته شده، با توجه به افزایش تورم طی سال گذشته بر اساس مبلغ بهای خدمات کسر پارکینگ، امکان ایجاد پارکینگ تنها از این حوزه وجود ندارد، لذا جهت رفع این موضوع تدابیری اندیشیده شده که تصمیم نهایی در اسرع وقت به شورای شهر جهت دریافت مصوبه ارایه خواهد شد.  
در این جلسه شهردار اراک ضمن تقدیر از اعضای شورای شهر در خصوص استقبال از سامانه شفاف سازی اطلاعات شهرداری به نام "عیان" بیان کرد: سامانه عیان همانند شهر زنده، پویا و مدام در حال به روز شدن است.  
وی افزود: در فاز نخست سامانه که اخیرا رونمایی شده مطالبی که بیشتر عمومیت دارند و ٧٠ درصد علت مراجعه شهروندان به شهرداری هستند، قرار داده شده است.  
مهندس شفیعی خاطر نشان کرد:در فاز‌های بعدی سامانه دیگر مصوبات شورای شهر، ضوابط آتشنشانی، تعریض معابر، تملکات و ... بارگذاری خواهد شد. در نهایت هدف در اختیار قراردادن تمام اطلاعاتی که شهردار در دسترس دارد به شهروندان است و در نتیجه مراجعه حضوری کم‌تر به شهرداری و ایجاد میز الکترونیک است، که هر شهروند از منزل خود بتواند تنها با یک کلیک درخواست را به شهرداری ارسال و پس از بررسی جواب را اخذ نماید.  
وی سامانه عیان را در راستای شفاف سازی اطلاعات شهرداری و احقاق حقوق شهروندان معرفی کرد و افزود: مکمل این سامانه ارائه پرونده‌های فیزیکی به صاحبان آنهاست که با مصوبه شورای اسلامی از یک منطقه به عنوان پایلوت آغاز خواهد شد، چرا که در مجموعه تمامی پرونده‌ها اسکن و بایگانی شده است.  
شهردار اراک با اشاره به حجم بالای اطلاعات در مجموعه شهرداری طی سال‌های گذشته، گفت: بارگذاری تمامی اطلاعات در سامانه به زمان نیاز دارد و در حال اجرا است.  
گفتنی است، در این جلسه عسگری سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، بخش‌های مختلف سامانه عیان شهرداری اراک را تشریح کرد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار