رئیس هیأت مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی از رونمایی برند پسته تولیدی شهرستان زرندیه همزمان با آغاز فصل برداشت این محصول خبر داد.
کد خبر: ۷۵۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 02 July 2019

 پسته زرندیه از گمنامی خارج می‌شود/رونمایی از برند زرندیه همزمان با آغاز فصل برداشت

محمود بارانی اظهار کرد: با بهره برداری از پایانه صادراتی پسته زرندیه به عنوان بزرگترین پایانه صادرانی پسته کشور در این شهرستان، همزمان با فصل برداشت این محصول، طی سالجاری، شاهد صادرات پسته زرندیه با برند این شهرستان خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: به دلیل نبود پایانه صادراتی پسته در شهرستان زرندیه به عنوان قطب تولید پسته استان مرکزی، پسته تولیدی این شهرستان به دیگر استان‌های کشور ارسال می‌شد تا از طریق پایانه صادراتی این استان‌ها به خارج از کشور صادر شود و انتقال پسته تولیدی این شهرستان به سایر استان‌های کشور علاوه بر افزایش هزینه‌ها به صادرات این محصول با برند دیگری می‌انجامید.

وی با اشاره به ساخت پایانه پسته زرندیه از سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار با سرمایه‌گذاری جمعی از پسته کاران زرندیه، اظهار کرد: پایانه صادراتی پسته زرندیه در کیلومتر ۵۵ اتوبان تهران ساوه و در مسیر استان‌های مرکزی، قم، قزوین و تهران قرار دارد.

به گفته بارانی بهره‌برداری از پایانه صادراتی پسته زرندیه می‌تواند ضمن کاهش هزینه‌ها، نقش مؤثری در ایجاد اشتغال منطقه ایفا کند و علاوه بر آن از ظرفیت بالایی برای صادرات پسته تولیدی شهرستان و استان مرکزی و نیز استان‌های پسته خیز همجوار با این استان برخوردار است. پسته کاران این شهرستان به دلیل ضعف امکانات زیرساختی فرآوری و بسته‌بندی و نبود پایانه صادراتی، محصول خود را برای صادرات به دیگر استان‌های کشور ارسال می‌کنند، ولی با بهره برداری از پایانه صادراتی این مشکل برطرف خواهد شد.

وی افزود: هزینه‌های سنگین حمل و نقل و معرفی پسته این شهرستان با برند سایر نقاط پسته خیز کشور موجب گمنامی این محصول زرندیه شده بود در حالی که زرندیه تنها محصول پسته ارگانیک کشور را در سطح وسیع تولید می‌کند.

بارانی احداث کارگاه‌های ویژه صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته بندی را از مزیت‌های مهم بهره برداری از پایانه پسته در این شهرستان دانست و افزود: با استقرار گمرک، سردخانه، آزمایشگاه‌های تخصصی، بانک عامل و کلکسیون تخصصی در این پایانه صادراتی روند صادرات این محصول به نقاط مختلف جهان که مشتاقان بسیاری در بازار‌های اروپایی دارد تسریع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه میانگین برداشت پسته در زرندیه حدود دو تن در هر هکتار است، اظهار کرد: هم اکنون حدود ۸۰ درصد پسته تولیدی استان مرکزی در این شهرستان تولید می‌شود و ارگانیک بودن از ویژگی‌های بارز پسته تولیدی زرندیه است و با توجه به این ویژگی تقاضای بسیاری برای این محصول در کشور‌های مختلف وجود دارد.

رئیس هیأت مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی در ادامه گفت: پایانه پسته زرندیه با صرف اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی احداث شده و روز‌های پایانی عملیات اجرایی را سپری می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار