معاون استاندار مرکزی:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: تقویت گفت و گوی‌های بین نسلی و درون نسلی در شهرستان‌های این استان ضروری است.
کد خبر: ۷۵۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ 24 June 2019

تقویت گفت وگوی بین نسلی و درون نسلی در استان مرکزی ضروری است

«بهروزی اکرمی» روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان مرکزی افزود: جوانان به کانون‌های هم اندیشی و تضارب افکار نیاز دارند و باید نشست‌هایی توسط شهرداری‌ها و ادارات شهرستانی اداره کل ورزش و جوانان استان در این راستا تدارک شود که مناسبت تولد حضرت معصومه و روز دختر از فرصت‌های مطلوب در این زمینه است.
وی ادامه داد: با برگزاری نشست‌های گفت و گو‌های بین نسلی مادران و دختران در دهه کرامت این افراد از خواسته‌ها و انتظارات یکدیگر بیشتر باخبر می‌شوند و پیوست‌های خانوادگی و اجتماعی تقویت می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: برای اثرگذاری هرچه بیشتر برنامه‌های مذهبی در جامعه و مردمی شدن این برنامه‌ها نیاز است این اقدامات به هیأت‌های مذهبی و منتخبان مردم واگذار و دستگاه‌های دولتی وظیفه تصمیم گیری و نظارت بر این برنامه‌ها را برعهده داشته باشند.

اکرمی گفت: به منظور افزایش هرچه بیشتر حضور منتخبان مردم و هیأت‌های مذهبی در برنامه‌های دهه کرامت تا پایان هفته جاری نشست‌هایی با این هیأت‌ها برگزار و زمینه اجرایی شدن این برنامه‌ها فراهم شود.

وی، هنر را از جمله مهمترین عوامل افزایش تأثیرگذاری برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در جامعه دانست و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برای بهره گیری از ظرفیت‌های هنری در برنامه‌های دهه کرامت نیاز است نشست‌هایی با انجمن‌های هنری برگزار و برنامه‌های این انجمن‌ها تا پایان هفته اخذ و به دبیرخانه این دهه ارائه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های دهه کرامت باید محوریت داشته باشد.

اکرمی خاطرنشان کرد: مردم استان مرکزی در دهه کرامت باید از خدمات کریمانه دستگاه‌های اجرایی استان بهره‌مند شوند.

وی گفت: برای بهره مندی مردم از خدمات کریمانه دستگاه‌های اجرایی باید متن اجرایی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تهیه و با امضا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان در پایان دهه کرامت برای ارزیابی فعالیت هاباید اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: برگزاری حجم گسترده‌ای از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، جشنواره‌ها و رویداد‌های مختلف فرهنگی از جمله شب‌های فرهنگ رضوی در دهه کرامت استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

حجت الاسلام «عباس دانشی» افزود: برگزاری جشن‌های ۱۰ گانه توسط شهرداری‌های استان مرکزی از جمله شهرداری اراک از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در شهرستان‌های استان است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره سرود توسط کانون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، آئین‌های خیابانی، برگزاری جشن شب شعر رضوی در پنج شهرستان استان، نمایشگاه عکس، آثار هنری و کتاب و آئین‌های مردمی در سطح مساجد و هیأت‌های مذهبی از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در استان است.

استان مرکزی یک میلیون و ۴۰۰ هزار جمعیت دارد که در ۱۲ شهرستان استان ساکن هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار