شازند
فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف ۳ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال کالای قاچاق در عملیات روز گذشته پلیس در شهرستان شازند خبر داد.
کد خبر: ۷۵۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 23 June 2019

كشف 3 ميليارد و 425 ميليون ريال كالاي قاچاق در شازند

سردار کیومرث عزیزی گفت: بسیاری از خصیصه‌هایی که طی سالیان متمادی گذشته در ساختار تولید، سازمان توزیع و الگو‌های مصرف جامعه شکل گرفته، امروزه به صورت نقاط ضعف و دریچه‌هایی امید دشمن در تهاجم اقتصادی در آمده‌اند.
وی با بیان اینکه پدیده قاچاق به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم در پاره‌ای از این زمینه‌ها دخالت داشته است، افزود: پوشش دادن این نقاط ضعف و از میان برداشتن آنها، بدون توجه به برنامه جامعه در پیشگیری از قاچاق کالا و مبارزه با این پدیده ممکن نبوده و نیروی انتظامی در راستای وظایف سازمانی و در تحقق این مهم، برنامه ریزی جامعه‌ای را به ویژه در سال رونق تولید تدوین و اجرایی کرده است.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تداوم طرح‌های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و عملیات روز گذشته پلیس در شهرستان شازند در توقیف ۳ محموله کالای قاچاق تصریح کرد: در این عملیات ۱۸ دستگاه لوازم برقی خانگی شامل یخچال، ماشین ظرف‌شویی، ماشین لباس‌شویی، کولر گازی و ۵ تن و ۸۲۱ کیلوگرم پوشاک قاچاق از ۳ دستگاه خودروی کامیون کشف شد.
عزیزی با بیان دستگیری و معرفی ۳ راننده خودرو به مرجع قضائی در این عملیات تصریح کرد: در ارزیابی‌های کارشناسی صورت گرفته، ارزش کالا‌های کشف شده در حدود ۳ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال برآورد شد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی با تاکید بر ضرورت اقدامات توامان فرهنگی، مبارزاتی و بهره‌گیری از ابزار‌های اقتصادی میسر در کنترل و جایگزین کردن الگو‌های غلط مصرف کالا‌های خارجی در جامعه اظهار داشت: لازم است با کار فرهنگی و تبلیغی و به خدمت گرفتن انواع ابزار‌ها و رسانه‌ها و با ارائه نمونه‌های مستند، جامعه را از خطرات استفاده از کالای خارجی آگاه ساخت و در تبیین سازگارسازی الگوی مصرف با رویه‌های اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی کرد.
وی تصریح کرد: نیروی انتظامی نیز در برنامه‌ریزی جامعه خود در مبارزه با قاچاق کالا در تمام ساعات شبانه روز از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ آماده دریافت گزارش‌ها و اطلاعات شهروندان در هرگونه فعالیت افراد در زمینه کالای قاچاق است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار