وزیر بهداشت- استان مرکزی- افتتاح
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان سفر به شهرستان‌های ساوه و زرندیه و افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان‌ها در جمع خبرنگاران، گفت: مشکلی در تامین مواد اولیه شرکت‌های داروسازی کشور وجود ندارد و تولید در این حوزه در حال انجام است.
کد خبر: ۷۵۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 22 June 2019

افتتاح و كلنگ زني چند طرح بهداشتي درماني  استان با حضور وزير بهداشت/  نمكي:  مشكلي در تامين مواد اوليه داروسازان كشور وجود ندارد

نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور برنامه منسجمی در حوزه تأمین مواد اولیه دارو صورت گرفته و با تأسیس قرارگاه و تدابیر ویژه راهبری اصولی امور دارویی و تأمین نیاز‌های این بخش در دست انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از افزایش شمار پایگاه‌های اورژانس ثابت و سیار در مسیر‌های جاده‌ای و شهر‌های مقصد سفر تابستانی خبر داد و گفت: امکانات پیش بینی شده اورژانس به روز است و آمادگی کامل برای خدمات رسانی به مسافران سفر‌های تابستانی وجود دارد.

وی اظهار داشت: برنامه تأمین دارو‌های اساسی بیماران خاص و سخت درمان نیز در دست پیگیری است چرا که هزینه‌های سنگینی را برای خانواده‌ها دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: گسترش دامنه برنامه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم کشور نیز از برنامه‌های اولویت دار در این وزارتخانه است.

نمکی گفت: با توجه به محدودیت‌های اعتباری امسال طرح جدید درمانی در کشور آغاز نمی‌شود و اولویت این وزارت خانه بر تکمیل و بهره برداری از طرح‌های بهداشتی و درمانی با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد است.

وی، رونمایی از طرح پرونده الکترونیک نظام سلامت را از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت عنوان کرد که با حضور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون، گفت: ۲۰ میلیون نفر ایرانی در سنین ۳۰ تا ۷۰ سالگی در قالب این طرح غربالگری فشار خون می‌شوند و مبتلایان به این بیمار در مسیر درمان قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در دولت روحانی به میزان مجموع سال‌های پس از انقلاب اسلامی، به شمار تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است.

نمکی بیان کرد: اینک ۵ هزار تخت بیمارستانی در حال اضافه شدن به شمار تخت‌های بیمارستانی کشور است و نگاهی گذرا به ارجای طرح تحول نظام سلامت نشان می‌دهد که تعداد تخت‌های بیمارستانی رشد قابل توجهی داشته است.

ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی نیاز زیرساختی سلامت در ساوه است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درحاشیه آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ساوه در جمع اصحاب رسانه، افزود: مطالعات این طرح مهم سلامت انجام شده و ردیف بودجه برای ساخت این مرکز درمان تخصصی در سال جاری وجود دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: تلاش بر این است که با تخصیص اعتبارات مناسب دربازه زمانی ۲ سال روند عملیات اجرایی این طرح مهم سلامت شتاب بگیرد و مردم ساوه از مزایای خدمات درمانی تخصصی و به روز بهره‌مند شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: ساوه با وجود نزدیکی به پایتخت کمبود‌هایی را در زیرساخت‌های سلامت دارد و افزایش جمعیت آن در سال‌های اخیر لزوم تقویت تخت‌های بیمارستانی و خدمات کیفی سلامت را دوچندان کرده است که به همین دلیل این وزارت خانه در برنامه‌های خود جبران کاستی‌های درمانی ساوه را گنجانده است.

نمکی عنوان کرد: در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی صبح امروز مرکز جامع سلامت پرندک و بیمارستان مامونیه راه اندازی شد که ظرفیتی مهم در بهبود خدمات کیفی به مردم این خطه است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیأت همراه در سفر یک روزه به ساوه و زرندیه مرکز جامع سلامت شهر پرندک و بیمارستان امام رضا (ع) در شهر مامونیه را بهره برداری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار