مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: 
مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: بیش از ۱۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا کنون از گندمکاران استان مرکزی خریداری شده است.
کد خبر: ۷۵۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ 22 June 2019

ذخیره 15 هزار تن گندم با خرید تضمینی از کشاورزان

 مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۱۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با آغاز طرح خرید تضمینی این محصول در سال جاری از گندمکاران خریداری شده است.


حسنی افزود: این میزان محصول از گندم کاران شهرستان‌های ساوه و زرندیه خریداری شده و پیش بینی می‌شود تا پایان این طرح ۳۸۰ تن از این محصول استراتژیک از گندم کاران استان مرکزی خریداری شود.

وی ادامه داد: ۱۶۰ میلیارد ریال از طلب گندم کاران از ابتدای خرید تضمینی گندم به کشاورزان استان پرداخت شده و طلب تولید کنندگان این بخش نیز تا ۲۵ خرداد ماه امسال تسویه شده است.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم مازاد نیاز کشاورزان در سال جاری ۱۷ هزار ریال تعیین شده است و محصول گندم کاران استان تا ۲ درصد سن زدگی بدون کسر قیمت از گندم اران استان خریداری می‌شود.

حسنی با بیان اینکه ظرفیت ذخیره سازی برای خرید تضمینی ۶۰۰ هزار تن گندم در استان فراهم شده است، افزود: ۳۲ مرکز خرید در شهرستان‌های استان مرکزی وظیفه ارائه خدمت و تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را برعهده دارند که پنج مرکز در شهرستان‌های ساوه و زرندیه قرار دارند.

وی از خرید ۳۸۰ تن دانه‌های روغنی کلزا در استان مرکزی خبر داد و افزود: هشت مرکز خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در استان مرکزی فعالیت میکنند و پیش بینی می‌شود امسال حدود سه هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شود.

جواد حسنی ادامه داد: امکان خرید مستقیم دانه‌های روغنی کلزا به صورت توسط کارخانه‌ها روغن کشی فراهم شده و منع قانونی برای خریداری این محصول توسط واحد‌ها وجود ندارد.

استان مرکزی  با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

پارسال حدود ۳۵۰ هزار تن گندم در استان مرکزی خریداری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار