نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی:
تابناک مرکزی - نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: گسترش تعاونی‌ها و حمایت از اشتغال خرد شهری و روستایی راهکار حل مشکل بیکاری و تقویت بنیه اقتصادی است.
کد خبر: ۷۵۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱ 18 June 2019

حمایت از اشتغال خرد راهکار حل مشکل بیکاری است

 

 آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» عصر سه شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی افزود: کمیته تخصصی اشتغال با هدف شناسایی ظرفیت‌های کسب و کار خرد و سیاست گذاری برای چگونگی حمایت جویندگان شغل در شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل شود.

وی ادامه داد: کشور‌های ژاپن، کره جنوبی، چین، هند، پاکستان و ویتنام با حمایت از اشتغال خرد و بهره گیری از سرمایه مردمی توانستند مسیر توسعه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بپیمایند که تجربه این کشور‌ها می‌تواند یاری رسان مسئولان کشورمان در حل مشکل بیکاری باشد.

امام جمعه اراک اظهار داشت: دولت با توجه به منابع محدود مالی توان گره گشایی کامل از بیکاری را به تنهایی ندارد، بنابراین باید با ارایه راهکار‌های کارشناسی از سوی مسئولان و جذب سرمایه‌های مردمی با تشکیل تعاونی‌های سهامی عام و تأسیس شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی خرد و متوسط در این راه گام برداشت.

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: واگذاری واحد‌های تولیدی استان مرکزی به بخش خصوصی بدون ضوابط قانونی انجام شده و اکنون با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی بیان کرد: با تشکیل شرکت‌های تعاونی و جذب سرمایه‌های مردمی می‌توان ضمن مدیریت نقدینگی کشور، مردم را در سرمایه‌های موجود سهیم کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان اظهار داشت: هیچ کشوری با اسراف و مصرف گرایی نمی‌تواند به توسعه پایدار دست یابد بنابراین آحاد جامعه باید با صرفه جویی در مصرف انرژی و سوخت و پرهیز از اسراف در تقویت اقتصاد ملی نقش آفرینی کنند.

آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: حفظ واحد‌های تولیدی و احیای واحد‌های واگذار شده نیازمند عزم، اراده و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص برگزاری هفته قوه قضائیه، دهه کرامت و سالروز شهادت امام صادق (ع) نیز گفت: این آئین‌های ملی و مذهبی باید با مشارکت آحاد جامعه و به بهترین شکل ممکن برگزار شوند.

شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی هر ماه یکبار در محل بیت نماینده، ولی فقیه در این استان برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار