فشارخون
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی اراک گفت: از آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون بالا تاکنون ۴۵ هزار نفر در آستانه ابتلا به فشار خون بالا در استان مرکزی (به جز ساوه و خمین) شناسایی شدند.
کد خبر: ۷۵۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 18 June 2019
شناسایی ۴۵ هزار نفر در آستانه ابتلا به فشار خون بالا در استان مرکزی
دکتر جواد نظری با اشاره به اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در کشور و استان مرکزی افزود: گروه هدف این بسیج تمامی افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و کل بیماران کلیوی هستند و از  ۱۷ خردادماه تا روز گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک برای کنترل فشار خون به پایگاه‌های بسیج مراجعه کرده‌اند.  
وی بیان کرد: از کل افراد مراجعه‌کننده ۲۹ هزار و ۱۵۰ نفر دارای فشارخون بالا به ثبت رسیده است، ۳ هزار و ۶۷۰ نفر جدیدا متوجه ابتلا به فشار خون بالای خود شدند و ۴۵ هزار نفر نیز در معرض ابتلا به فشار خون بالا شناسایی شدند.  
نظری تصریح کرد: تمامی بیمارستان‌ها، کلینیک‌های درمانی، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در این بسیج اقدام به پذیرش مراجعه‌کنندگان می‌کنند، همچنین ۵۱ ایستگاه ثابت و سیار نیز با حضور ۳ هزار نیرو با شیفت‌های ۶ ساعته برنامه‌ریزی شده است که در بخش‌های مختلف شهر‌ها مستقر هستند و کار کنترل فشارخون تا ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار