دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی ضمن بیان اینکه طی سال ۹۷، در استان ۱۳۰۰۰ دستگیری داشتیم گفت: در حوزه خرده فروشی سود‌های کلانی است که همین خود تبدیل به یک دلیل مهم برای افزایش خرده فروشی شده است.
کد خبر: ۷۵۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳ 16 June 2019

به گزارش تابناک مرکزی؛ احمد ملک حسینی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی امروز در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: فلسفه تشکیل ستاد، انجام کار اجرایی نیست بلکه مجموعه تصمیم گیری و سیاستگذاری‌ها در این ستاد انجام می‌گیرد.

ملک حسینی افزود: این ستاد در ۵ حوزه درمان و حمایت اجتماعی، مقابله با عرضه، فرهنگی و پیشگیری، حقوقی و سازمان‌های مردم نهاد فعال است.

وی در حوزه مقابله باعرضه عنوان کرد: در سال ۹۷، ۶۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشفیات داشتیم و در سه ماهه امسال نیز ۱۳۰۰ کیلوگرم که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی ساماندهی معتادین متجاهر را اولویت ستاد مبارزه برشمرد و اظهار کرد: در استان مرکزی اردوگاه ماده ۷ برقرار است که با مدیریت شورای هماهنگی راه اندازی شد و از سال گذشته به بهزیستی واگذار شد و در حال حاضر در این اردوگاه ۱۲۰ معتاد متجاهر داریم. ساماندهی این معتادین به نحو مطلوبی در حال انجام است و درمان، توانمند سازی و اشتغال را در اردوگاه دنبال می‌کنیم.

وی به حوزه مبارزه با خرده فروشان پرداخت و اضافه کرد: شاید سوال این است که چرا علی رغم اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر دستگیری‌های زیادی دارند، اما با افزایش معتادین مواجهیم. باید گفت: یکی از دلایل اصلی افزایش روبه رشد خرده فروشی این است که تا زمانی که تقاضا وجود دارد عرضه هم وجود خواهد داشت لذا علی رغم دستگیری‌ها خرده فروشی افزایش یافته است.

ملک حسینی ضمن بیان اینکه طی سال ۹۷، در استان ۱۳۰۰۰ دستگیری داشتیم افزود: در حوزه خرده فروشی سود‌های کلانی است که همین خود تبدیل به یک دلیل مهم برای افزایش خرده فروشی شده است.

وی به حوزه درمان اشاره کرد و ادامه داد: نظارت بر کلینیک‌ها و کمپ‌های ترک اعتیاد و دسترسی آسان به مراکز ترک اعتیاد یکی از فعالیت‌های این حوزه است که جهت جلوگیری از تخلف در این حوزه‌ها تیمی از دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی و دستگاه‌های مربوطه برای نظارت تشکیل شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: آموزش پزشکان حاضر در کلینیک‌ها و جلوگیری از نشت متادون در کلینیک‌ها که یکی از دغدغه‌های مسئولین است از دیگر اقدامات است.

وی ضمن بیان اینکه در حوزه فرهنگی و پیشگیری اولویت با آموزش و اطلاع رسانی است عنوان کرد: در جهت توانمند سازی دانش آموزان آموزش را تا دبستان‌ها هم بردیم و قرار است که در سال جاری آموزش‌ها را به مهد کودک‌ها برسانیم. باید گفت: بیشترین اعتبارات را به بخش آموزش اختصاص می‌یابد و در حال حاضر آموزش کارکنان دولت نیز در دستور کار قرار دارد.

ملک حسینی با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد بدون مجوز را مجوز دادیم گفت:: یکی از سیاست‌های حوزه مبارزه با مواد مخدر تقویت تشکل‌های غیر دولتی و NGO‌ها است و سعی کرده ایم که از ۱۲۳ سازمان مردم نهاد فعال در زمینه اجتماعی و فرهنگی در این حوزه استفاده ببریم.

وی توانمند سازی و اشتغال را از اهداف این شورا برشمرد و بیان کرد: دو سال است که در حوزه اشتغال نیز ورود پیدا کردیم و هر کارفرما یی که به جذب بهبود یافته اقدام کند را مورد حمایت قرار می‌دهیم و ده میلیون تسهیلات بدون سود با زمان استراحت شش ماهه بازای هر بهبود یافته جذب شده کمک خواهد شد و همچنین ۵۰ درصد حق بیمه هر فرد را پرداخت می‌کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با بیان اینکه تا به حال سه کارگاه ۱۰-۱۲ بهبود یافته را جذب کردند عنوان کرد: ساختمان غربالگری از طرف شهرداری به این ستاد واگذار شده است. تا پیش از این پس از دستگیری افراد پس انتقال، پلیس غربالگری غیر علمی انجام می‌داد، اما با ایجاد مرکز غربالگری، در این مکان توسط تیم درمانگر دستگیر شدگان غربال و هر معتاد نسبت به میزان اعتیاد تقسیم می‌شوند که اگر این مرکز راه بیفتد جز اولین مراکز کشور خواهیم بود که دارای این مرکز هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ تا ۴۰ درصد معتادین شاغل هستند و بالای ۲۰ درصد آن‌ها از درجات عالی تحصیلی برخوردارند به همین دلیل خیلی اشتغال را عامل نمیدانیم، ولی جزء عوامل تاثیر گذار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار