زیره - ساوه
معاون فنی و اجرایی جهادکشاورزی ساوه گفت: ۹۰ درصد محصول زیره استان مرکزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.  
کد خبر: ۷۵۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 15 June 2019

 ۹۰ درصد زیره استان مرکزی در ساوه تولید می‌شود

محمودرضا خلیلی با اشاره به برداشت محصول زیره از اراضی شهرستان ساوه اظهار کرد: این محصول به صورت دیم در منطقه غرق آباد از توابع بخش نوبران ساوه کشت می‌شود و افزون بر ۵۰ هکتار از اراضی شهرستان ساوه زیر کشت محصول زیره رفته است.  
وی بیان کرد: به طور میانگین از هر هکتار زیر کشت محصول در این شهرستان بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم محصول زیره برداشت می‌شود.  
خلیلی قابلیت تحمل خشکی، کم آبخواهی، دوره رشد کوتاه مدت و خواص درمانی و قرار گرفتن در زمره گیاهان دارویی را از مزیت‌های کشت زیره بیان کرد و افزود: کشت زیره به دلیل نیاز آبی کم از نظر اقتصادی برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشته و درآمدزایی و اشتغال بالایی را بهمراه خواهد داشت.  
وی کشت زیره را راهکار موثری برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: زیره جزو گیاهان کم آبخواه و مقاوم به خشکی است، لذا کشت و کار و ترویج این گیاه در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر بهره‌وری هر چه بیشتر از منابع آبی در دستور کار قرار دارد.  
وی افزود: اصلاح الگوی کشت و کاهش کشت گیاهان پر آب‌خواه، مانند محصول زیره به جای گیاهانی با نیاز آبی بالاتر نظیر یونجه، ذرت و ... ضمن افزایش بهره وری و مدیریت منابع آبی راهکار موثری برای توسعه کشاورزی است.  
خلیلی از کشاورزان خواست در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مدیریت منابع آبی اقدام به کشت این گیاه هدفمند کنند تا شاهد تولید این محصول در حجم تجاری و صادرات محور باشیم.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار