مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: میراث فرهنگی این استان پتانسیل خوبی برای شناسایی دارد که متأسفانه تاکنون مغفول مانده است.
کد خبر: ۷۵۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 15 June 2019

 آثار ارزشمند میراث فرهنگی استان مرکزی مغفول مانده است

علیرضا ایزدی در خصوص تهدید‌های پیش رو در حوزه میراث فرهنگی کشور اظهار کرد: استان مرکزی بیشتر با برند صنعتی شناخته می‌شود و میراث فرهنگی آن پتانسیل خوبی برای شناسایی دارد که متأسفانه تاکنون مغفول مانده است.

وی افزود:در استان مرکزی تاکنون یک‌هزار و ۶۰۰ اثر میراث فرهنگی ارزشمند شناسایی شده است که سه پایگاه در حوزه قنات داریم که جهانی شده است؛  مسجد جامع ساوه زیباترین گچ‌بری دنیا را دارد، همچنین آثار متعددی در زمینه‌های محوطه‌های تاریخی داریم که از جمله آثار ارزشمندی هستند که در این استان واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ۳۰۰ رشته صنایع دستی در کشور وجود فعال است که ۱۰۰ رشته آن در استان مرکزی وجود دارد. این استان در رشته فرش قدمت ارزشمندی دارد و بعد از اصفهان بیشترین و باکیفیت‌ترین میناکاری را دارد.

ایزدی با بیان اینکه استان مرکزی در حوزه چوب و منبت وضعیت خوبی دارد، ادامه داد: بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ نفر در عرصه صنایع دستی در این استان فعال هستند به خصوص در حوزه گردشگری با وجود آب گرم محلات و حوزه گل و گیاه بیشترین گردشگر و توریست را داریم.

وی عنوان کرد: بازار اراک جزو بهترین و زیباترین بازار‌های کشور است که با وجود سرا‌هایی که دارد به عنوان جاذبه گردشگری شهر اراک محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار