در بیست و پنجمین روز از خرداد؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بر اساس گزارش مرکز پایش آلاینده‌های هوای اراک شاخص کیفیت هوای کلانشهر اراک در صبح روز شنبه ۲۵ خرداد ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شد.  
کد خبر: ۷۵۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 15 June 2019
کیفیت هوای اراک ناسالم برای گروه های حساس
به گزارش تابناک مرکزی- میرزایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بر اساس گزارش مرکز پایش آلاینده‌های هوای اراک شاخص کیفیت هوای کلانشهر اراک در صبح روز شنبه ۲۵ خرداد ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شد.

میرزایی افزود: در ابتدای صبح امروز شاخص کیفیت هوای اارک عدد ۱۰۴ را نشان می‌داد که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه است.  

وی افزود: میزان ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در ساعت ۹ صبح ۳۹ میکروگرم بر مترمکعب بود که ۴ واحد بیشتر از حد استاندارد است.

میرزایی توصیه کرد: در روز‌هایی که کیفیت هوا ناسالم است گروه‌های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی ریوی، سخت درمان و سالمندان از تردد در فضا‌های باز خودداری کنند.

وجود کانون‌ها و چشمه‌های غبار نمکی در تالاب کویری میقان اراک یکی از عوامل بالقوه برای آلایندگی کلانشهر اراک است و با کمترین وزش باد ریزگرد‌ها با منشا محلی قابلیت انتقال در هوای اراک را دارند.   
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار