مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان مرکزی با بیان اینکه آبرسانی سیار به روستا‌های استان مرکزی از ۸۴۰ روستا به ۹ مورد رسید گفت: ۷ روستای مرکز استان مرکزی بامشکل کیفی آب مواجه هستند.
کد خبر: ۷۵۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ 12 June 2019
یوسف عرفانی‌نسب با اشاره به وضعیت تامین آب در استان اظهار داشت: خوشبختانه در شهرهای استان مرکزی و روستاهای آن از لحاظ کمیت آب مشکل نداریم، تعداد روستاهای با آبرسانی سیار و جیره‌بندی استان، از 840 روستا به 150 روستا در سال گذشته رسیده بود که امسال تعداد آنها به 9 روستا کاهش یافته است.

وی افزود: در خصوص شبکه خط انتقال آب نیز در سطح روستاها مشکلی نداریم و در این راستا برخی از پروژه‌های آبی درحال اجرا است. 

عرفانی‌نسب عنوان کرد: خوشبختانه میزان بارش‌های فصلی زمستان سال گذشته و بهار امسال بسیار مطلوب بود و همین امر سبب شد تا بتوانیم بسیاری از معضلات آبرسانی روستاهای استان مرکزی را برطرف کنیم، البته باید گفت که معضل آبرسانی به روستاهای استان مرکزی در سطح کلان و در دستگاه‌های ارشد استانی به طور مداوم مورد بحث و پیگیری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب روستایی استان مرکزی ادامه داد: اصلی‌ترین علت بروز معضلات آبرسانی در استان مرکزی، کمبود دبی آب در 20 سال اخیر و برداشت بی‌رویه از منابع آبی زیرزمینی بوده که در نهایت منجر به تغییر اقلیم و کاهش کیفیت و کمیت آب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان مرکزی تصریح کرد: بعضی روستاها که حدود 7 روستا در مرکز استان است با مشکل کیفی آب مواجه هستند که سعی کردیم از طریق دستگاه‌های تصفیه آب این مشکل را در مرکز استان حل کنیم.

عرفانی‌نسب بیان کرد: برای رفع مشکل کیفیت آب روستاهایی هم که دسترسی به آنها مشکل است، سعی می‌کنیم با تعبیه مخزنی در مرکز روستا آب تصفیه‌شده را دراختیار آنها قرار دهیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار