استاندار مرکزی گفت:
استاندار مرکزی گفت: شرایط امروز استان مرکزی در زمینه به کارگیری نیرو‌های زن در عرصه‌های مدیریتی فراهم است که خواستار تداوم یافتن این امر در استان هستیم.
کد خبر: ۷۵۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹ 12 June 2019

ظرفیت بانوان در عرصه‌های مدیریتی استان مرکزی به کار گرفته می‌شود

سیدعلی آقازاده ظهر امروز در مراسم بزرگداشت بانوان فرهیخته استان مرکزی با اشاره به اهمیت تکریم بانوان در جامعه اظهار داشت: امیدواریم که همواره شاهد استمرار برگزاری اینگونه مراسم‌ها و آئین‌های تجلیل از فرهیختگان به‌ویژه فرهیختگان بانو در استان مرکزی باشیم.
وی افزود: استان مرکزی و جمعیت این استان ۲ درصد از کل جمعیت کشور را شامل می‌شود، اما اینکه استان مرکزی به‌عنوان دبیرخانه دائمی نکوداشت زنان مفاخر کشور مطرح و انتخاب شود این بود که در سده‌های اخیر استان مرکزی نسبت به جمعیت و مساحت، مفاخر بسیاری را تربیت و به جامعه تحویل داده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: براساس آمار‌هایی که شاید نتوان آن‌ها را به اثبات رساند باید گفت که زادگاه بیش از ۲۰ درصد از مفاخر کشوری استان مرکزی بوده که این مسئله بیانگر ظرفیت فرهنگی، علمی، اجتماعی و سیاسی استان مرکزی است.

آقازاده ادامه داد: هدف اصلی برگزاری اینگونه مراسم‌های تجلیل از بانوان مفاخر رساندن پیامی به زنان و دختران استان مرکزی است که نسبت به حفظ این سابقه درخشان استان کوشا باشند و اینگونه دستاورد‌ها را در استان مرکزی استمرار دهند.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین و اولویت‌دارترین دلیل برگزاری این مراسم در استان مرکزی گوشزد کردن به قشر بانوان استان است که این قشر وارث افتخار بزرگ استان مرکزی در حوزه فعالیت زنان هستند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان مرکزی در مقایسه با سایر استان‌ها از مفاخر و آثار ارزنده بسیاری برخوردار است، اما باید بگوییم که بزرگ فخر زنان این منطقه، مادران و همسران شهدای گرانقدر هستند.

آقازاده بیان کرد: حماسه‌آفرینی بانوان در این سرزمین به‌ویژه در ۴۰ ساله اخیر سبب اقتدار کشور شده است و تمامی مسئولان و مدیران باید بکوشند تا جایگاه بانوان در جامعه محفوظ بماند، شرایط امروز استان مرکزی در زمینه به کارگیری نیرو‌های زن در عرصه‌های مدیریتی فراهم است که خواستار تداوم یافتن این امر در استان هستیم.

وی افزود: یکی از محدودیت‌هایی که امروزه استان مرکزی با آن مواجه شده، کمبود به کارگیری بانوان در عرصه‌های مدیریتی است،  به همین سبب دولت و خدمتگزاران  استان مرکزی در تلاش هستند تا از ظرفیت بانوان در پست‌های ویژه و موقعیت‌های خاص استفاده شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر روند مطلوبی در زمینه جذب نیرو‌های بانو در دستور کار ادارات و ارگان‌ها قرار گرفته که بر این اساس آمار سال گذشته بیانگر استفاده مطلوب از ظرفیت قشر زن در استان مرکزی است و همواره در تلاش هستیم تا معضلات موجود در این زمینه را برطرف سازیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار