استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی بابیان اینکه نرخ بیکاری در اراک از متوسط استان بالاتر است گفت: متأسفانه این شهرستان با نرخ بیکاری ۱۲ درصد که از میانگین استانی بالاتر است نگران‌کننده است.
کد خبر: ۷۵۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 13 June 2019
 
 
سید علی آقازاده استاندار مرکزی در اولین جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی شهرستان اراک با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از جمعیت استان مرکزی در شهر اراک ساکن هستند گفت: باید خدمات متناسب به این میزان از جمعیت ارائه شود.

آقازاده بابیان اینکه نرخ بیکاری در اراک از متوسط استان بالاتر است گفت: متأسفانه این شهرستان با نرخ بیکاری ۱۲ درصد که از میانگین استانی بالاتر است نگران‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه اراک به‌عنوان مرکز استان مرکزی مورد غفلت قرارگرفته افزود: متأسفانه این مظلومیت‌ها در بسیاری از مراکز استان‌ها وجود دارد و به دلیل اینکه در مرکزیت استان‌ها اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی مدیریتی مستقر هستند از آن‌ها غفلت می‌شود.

استاندار مرکزی بر برگزاری مستمر جلسات اقتصادی استان و شهرستان اراک نیز تأکید کرد و گفت: مدیران باید توجه بیشتری نسبت به تولید و اشتغال در اراک داشته باشند چراکه نیازمند برداشتن گام‌های بلند در این شهرستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه اراک در حوزه تولیدات کشاورزی و صنعتی جایگاه ویژه‌ای دارد افزود: نباید از ظرفیت‌های قابل‌توجه اراک در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی غافل بود.

آقازاده با تأکید بر اینکه وسعت اراک به‌زودی دچار تغییر خواهد شد گفت: در جلسه هیئت دولت به‌زودی موضوع تقسیمات کشوری در خصوص اراک تأیید خواهد شد که ازنظر کارشناسی بخش داوود آباد تأیید خواهد شد و منطقه قره کهریز نیز در حال کار کارشناسی و بررسی است.

وی در خصوص احداث شهرک صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: برای احداث شهرک صنعتی باید همه زیرساخت‌ها دیده بشود و مسائل جغرافیایی، چون آب، هوا و کلیه اقدامات نیز انجام شود چراکه کار کارشناسی در این‌گونه مباحث مهم است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه تعصبی نسبت به اینکه احداث شهرک درجایی باشد وجود ندارد، ولی توان را برای عملیاتی شدن آن باید بگذاریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار