رئیس بیمارستان، ولی عصر اراک
رئیس بیمارستان، ولی عصر اراک از نصب دستگاه مانیتورینگ پایش همودینامیک برای نخستین بار در استان مرکزی در ای‌سی‌یو این بیمارستان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ 12 June 2019

نصب دستگاه مانیتورینگ پایش همودینامیک  در بیمارستان ولی عصر اراک

بهنام محمودیه گفت: دستگاه مانیتورینگ پایش همودینامیک با مانیتور Vigileo و سنسور مصرفی Flotrac کمپانی Edwards Lifesciences برای نخستین بار در استان مرکزی در ای‌سی‌یو جراحی بیمارستان به عنوان مرکز اصلی سوانح و حوادث با پیگیری‌های صورت گرفته بر روی بیمار خانمی ۲۶ ساله، بعد از جراحی تومور مغزی، با اتصال ساده به لاین شریانی بیمار نصب و راه اندازی شد و با توجه به پارامتر‌های قلبی و عروقی، میزان حجم دهی، دارودهی و آینوتروپ مریض کنترل و بهینه شد.

رئیس بیمارستان، ولی عصر اراک گفت: این دستگاه کمک شایانی به حفظ حیات بیمار و خروج سریع وی از بستر بیماری و همچنین آزاد سازی تخت‌ای سی یو به عنوان یکی از نیاز‌های اصلی غرب کشور می‌کند.  

محمودیه بیان داشت: پس از دمو چندین دستگاه مختلف مونیتور همودینامیک مختلف، معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین شرکت این دستگاه در دنیا برای بیمارستان در نظر گرفته شد، شرایط استفاده از دستگاه به صورتی است که هزینه اضافی بر بیمارستان و بیمار تحمیل نخواهد شد.

به گفته وی این دستگاه قادر به اندازه‌گیری همزمان پارامتر‌های مختلف قلبی و عروقی و ریوی است و در بیماران با شوک‌های ترکیبی مخصوصا شوک‌های قلبی و سپتیک کمک شایانی به تصمیم گیری در خصوص نیاز به مایع، اینوتروپ، وازوپرسور و ... می‌کند، همچنین این دستگاه می‌تواند ارزش‌های آموزشی و پژوهشی فراوانی برای دانشجویان رشته‌های مختلف داشته باشد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار