مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی از اجرای طرح پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مودیان و بدهکاران سیستم شهرداری برای اولین بار در کشور و به عنوان پایلوت در استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۷۵۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 11 June 2019

اجرای طرح پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مودیان و بدهکاران سیستم شهرداری در استان مرکزی

تابناک مرکزی - عظیم حسین آبادی در نشست صحن علنی هفته جاری شورای کلانشهر اراک با اشاره به مطلب فوق بیان کرد: با توجه به اینکه میزان مطالبات شهرداری از شهروندان و تاخیر در پرداخت بدهی‌ها به این مجموعه همواره به عنوان یک مشکل مطرح بوده است، بانک قرض الحسنه مهر ایران با اجرای این طرح در صدد کمک به کاهش میزان مطالبات شهرداری و همچنین افزایش رضایتمندی مردم می‌باشد.

وی با بیان اینکه در همین راستا بهمن ماه سال گذشته تفاهم نامه‌ای مشترک میان مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی و شهرداری کمیجان منعقد شد، ادامه داد: طرح مذکور برای اولین بار و با مشارکت شهرداری کمیجان به صورت پایلوت در مرحله اجرا قرار گرفت و در همایش شهرداران نیز که به عنوان میهمان ویژه حضور داشتیم، مورد استقبال معاون وزیر کشور قرار گرفت.

حسین آبادی تقسیط عوارض، جرائم کمیسیون ماده صد، چک‌های برگشتی و بدهی‌های تقسیط شده مربوط به سال‌های گذشته را از جمله مواردی عنوان کرد که در قالب اجرای طرح پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مودیان و بدهکاران سیستم شهرداری، قابل انجام می‌باشد و اضافه کرد: به افراد بدهکار به سیستم شهرداری تا سقف دویست میلیون ریال وام قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی به ایجاد تعامل دوسویه با شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک در راستای اجرای این طرح و دیگر طرح‌های پیشنهادی اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای طرح رسوب حساب‌های جاری در سیستم بانکی در قالب انعقاد این تفاهم نامه و با اتخاذ راهکارهایی، این بانک آمادگی دارد با مدیریت منابع نقدی در حساب‌های شهرداری در راستای پرداخت رفاهیات پرسنل، پیمانکاران شهرداری و مردم در قالب تسهیلات قرض الحسنه اقدام کند و به هیچ عنوان مبلغی در حساب‌ها بلوکه نخواهد شد.

وی تصریح کرد: پرداخت این تسهیلات قرض الحسنه علاوه بر درآمدزایی برای شهرداری و کمک به وصول بدهی‌ها در زمان کوتاه تر، موجب افزایش رضایتمندی مردم به منظور تسریع در اخذ پایان کار از شهرداری نیز می‌شود.
حسین آبادی افزود: برای بدهکارانی که توان پرداخت عوارض شهرداری به صورت یکجا را ندارند، بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان آمادگی کامل برای تقسیط عوارض بدهکاران شهرداری در بازه زمانی کوتاه مدت ۶ ماهه را دارد.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیان سابقه تشکیل و فعالیت این بانک با هدف گسترش و توسعه سنت نیکوی قرض الحسنه و پرداخت تسهیلات خرد به مردم پرداخت و گفت:: این بانک با مشارکت ۲۱ درصدی سهام بانک ملی، ۱۵ درصد سهام بانک سپه و دیگر بانک‌های دولتی، چون ملت، صادرات، کشاورزی، مسکن و... اداره می‌شود و در این بانک هیچگونه سود بانکی دریافت و پرداخت نمی‌شود و فقط کارمزد ۴ درصدی برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید به این نکته که هزاران میلیارد ریال منابع در سیستم بانکی کشور و استان وجود دارد که به صورت بهینه از آن استفاده نمی‌شود، اضافه کرد: در تلاش هستیم این مبالغ را در قالب تسهیلات قرض الحسنه به مردم پرداخت کنیم و بر اساس رویکرد و اهداف تشکیل این بانک، همه سرمایه‌های مردم و منابع این بانک، تنها در این خصوص هزینه می‌شود؛ ضمن اینکه انواع خدمات الکترونیکی همچون دیگر بانک‌ها و به جز دریافت و پرداخت سود نیز انجام می‌شود.

 مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی در نشست صحن رسمی شورای شهر اراک، همچنین گزارش مختصری از نحوه توزیع مصارف، پرداخت تسهیلات در حوزه‌های مختلف اقتصادی به اقشار گوناگون و معرفی برخی از خدمات این بانک ارائه نمود

 

۴۶
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار