سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی
دکتر سید محمد جمالیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز گفت: همزمان با آغاز بسیج ملی کنترل فشارخون بالا،  تعداد ۴۵ پایگاه سیار در استان مرکزی فعالیت خود را آغاز کرده اند که از این تعداد ۲۵ پایگاه در شهرستان اراک قرار دارد.
کد خبر: ۷۵۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰ 11 June 2019
فعالیت ۴۵ پایگاه سیار کنترل فشارخون در استان مرکزی
دکتر سید محمد جمالیان گفت: با توجه به آمار رو به افزایش تعداد بیماران قلبی و عروقی به ویژه مبتلایان فشارخون، طرحی جامع در قالب کشوری و با هدف مقابله و کنترل آمار فشارخون با عنوان بسیج ملی کنترل فشارخون بالا از تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه امسال در سراسر کشور آغاز شده که البته در فاز نخست اطلاع رسانی گسترده ضورت گرفت و از پایان ماه مبارک رمضان در تاریخ ۱۷ خرداد ماه وارد فاز دوم و مرحله اجرایی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: تمامی افراد ۳۰ سال به بالا، مادران باردار و بیماران کلیوی می‌توانند به مراکز اعلام شده مراجعه کرده و فشار خون خود را به صورت رایگان اندازه گیری کنند.

وی در خصوص ایمنی آب ها، نیز اظهار داشت: در تمام شهرستان‌های استان میزان سلامت آب آشامیدنی ۱۰۰ درصد و در روستا‌ها این میزان ۹۵ درصد است و به منظور افزایش این ایمنی مصوبات خوبی مطرح شد.

دکتر جمالیان در پایان گفت: یکی از این مصوبات در خصوص موضوع کنترل فاضلاب ها، فاضلاب‌های تصفیه شده و فاضلاب‌های خام استفاده شده برای تولید محصولات کشاورزی بود که تلاش ما بر این است که ساماندهی خوبی در این راستا صورت گیرد تا مصارف این فاضلاب‌ها در محصولات کشاورزی صورت نگیرد.
گفتنی است اندازه گیری فشار خون در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت، بیمارستان‌های دولتی، غیردولتی و خصوصی و پایگاه‌های سیار به صورت رایگان انجام می‌شود؛ همچنین شهروندان گرامی می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت فشار خون به شیوه خود اظهاری به آدرس www.salamat.gov.ir فشار خون خود را ثبت کرده و از راهنمایی‌های این سامانه استفاده نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار