معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ۲ دفتر تسهیلگری امسال در مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی این استان راه اندازی شد.
کد خبر: ۷۵۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ 02 June 2019
۲ دفتر تسهیلگری در استان مرکزی راه اندازی شد

«بهروز اکرمی» روز یکشنبه در حاشیه آئین بهره برداری از دفتر تسهیلگری در کوی سجادیه اراک، افزود: دفاتر بهره برداری شده تسهیلگری این استان در مناطق حاشیه‌ای اراک و ساوه است.
وی ادامه داد: این دفاتر در مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیر رسمی با مشارکت مردم و ساکنان محله وظیفه دارند در راستای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، حقوقی، شهرسازی و مددکاری اجتماعی گام بردارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: معضلات اجتماعی، بیکاری، اقتصادی و مسایل شهرسازی از جمله مشکلات مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیر رسمی شهر‌های استان است و کارشناسان مستقر در این دفاتر باید ضمن ارایه خدمت، نظرگاه و رفتار ساکنان محله‌های حاشیه‌ای را نسبت به مسایل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تغییر دهند.
اکرمی ادامه داد: این دفاتر بایدتاب آوری ساکنان این سکونتگاه‌های غیررسمی را در برابر مشکلات اقتصادی، فرهنگی افزایش داده و با مشارکت ساکنان وضعیت زندگی، مشکلات این محلات تغییر داده و امید به زندگی را افزایش دهند.
وی گفت: دفاتر تسهیلگری باید اعتماد عمومی ساکنان محلات را نسبت به دفتر جلب کرده و فعالیت‌ها را توسط مردم این منطقه انجام دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نداشتن سابقه دولتی از جمله خصوصیات دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه‌ای شهر‌های استان است و دستگاه‌های دولتی وظیفه دارند همکاری لازم را با این دفاتر داشته باشند.
۱۲ منطقه حاشیه نشین در اراک و ۱۷ منطقه حاشیه نشین در ساوه شناسایی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار