مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت:
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های گرمسیری این استان آغاز شده است.
کد خبر: ۷۵۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ 31 May 2019

خرید تضمینی گندم در استان مرکزی آغاز شد

حسنی روز پنجشنبه در گفت و گو با تابناک مرکزی افزود: ۳۲ مرکز خرید در شهرستان‌های استان مرکزی وظیفه ارائه خدمت و تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را برعهده دارند.

وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم گندم مازاد نیاز کشاورزان در سال جاری ۱۷ هزار ریال تعیین شده است و محصول گندمکاران استان تا ۲ درصد سن زدگی بدون کسر قیمت از گندمکاران استان خریداری می‌شود و از ۲ تا چهار درصد سن زدگی به ازای هر کیلوگرم ۲۵۰ ریال و از چهار درصد بیشتر به ازای هرکیلوگرم ۳۵۰ ریال از قیمت خرید تضمینی گندم کاسته می‌شود.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطر نشان کرد: ۶۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان فراهم شده است و گندمکاران استان می‌توانند با اطمینان کامل نسبت به تحویل محصول خود اقدام کنند.

حسنی گفت: کشاورزانی که اطلاعات آنان در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ثبت شده است می‌توانند با مراجعه به مراکز خرید و در چارچوب قوانین نسبت به تحویل گندم خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده در کشور ۵۰ درصد طلب گندمکاران در هنگام و بقیه تا یک هفته پس از تحویل تسویه می‌شود.

حسنی خاطر نشان کرد: همچنین نیاز است کشاورزانی که اطلاعات آنان در این سامانه ثبت نشده است قبل از برداشت گندم از سطح مزارع با مراجعه به مرکز خدمات کشاورزی در دهستان‌ها، اطلاعات محصول خود را در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ثبت کنند تا در هنگام تحویل محصول با مشکل مواجه نشوند.

خرید تضمینی گندم در استان مرکزی آغاز شد  خرید تضمینی گندم در استان مرکزی آغاز شد

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی یاد آور شد: ۳۲۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سال گذشته از گندمکاران استان مرکزی خریداری شده است و پیش بینی می‌شود با توجه به بارندگی‌ها و اقلیم استان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال جاری تا ۳۸۰ هزار تن افزایش یابد.

حسنی از آغاز خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا از پنج روز پیش در استان مرکزی خبر داد و گفت: هشت مرکز خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در استان وظیفه تحویل محصول کشاورزان استان را برعهده دارند.

وی ادامه داد: ۱۷۰ تن دانه‌های روغنی کلزا با آغاز خرید این محصول تا کنون در استان مرکزی خریداری شده است.

خرید تضمینی گندم در استان مرکزی آغاز شد  خرید تضمینی گندم در استان مرکزی آغاز شد

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا توسط دولت در سال جاری ۳۵ هزار ریال تعیین شده و این شرکت از آمادگی کامل برای تحویل محصول کشاورزان در سال جاری برخوردار است.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار