مفات الجنه (سرکشی از نیازمندان)
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه داده‌های ثبت احوال درباره وقایع چهارگانه در دانشگاه‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند گفت: عملکرد مدیران استان مرکزی در طرح «مفتاح‌الجنه» ارزیابی می‌شود.
کد خبر: ۷۴۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴ 20 May 2019
بهروز اکرمی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به اینکه با وجود تمام تلاش‌ها درراستای فقرزدایی امکان به صفر رساندن فقر وجود ندارد اظهار داشت: وقتی نمی‌توان فقر را به صفر رساند باشد حمایت‌های مادی و معنوی از نیازمندان را مورد توجه قرار دهیم.
وی افزود: مسئولان باید در کنار اختصاص بخش اعظمی از وقت خود به برنامه‌ریزی برای امور محوله باید توجه به قشر نیازمند را مد نظر داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: سرکشی از خانواده‌های نیازمندان در استان مرکزی باید به طور مستمر و دائمی باشد و در طرح مفتاح‌الجنه (سرکشی از نیازمندان)، تربیت مدیران را دنبال می‌کنیم و همه مدیران موظف هستند که پیرو دغدغه مقام معظم رهبری این موضوع را دنبال کنند.

اکرمی بیان کرد: خروجی برنامه‌های انجمن کتابخانه‌ها باید افزایش میزان کتابخوان‌ها باشد که به منظور این کار باید برنامه‌ها و ایده‌های اثربخشی را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: درراستای افزایش کتاب‌خوانی در استان باید در سطح عرضه، امکان دسترسی آسان در هر زمان و هر مکان را برای خواننده کتاب فراهم کنیم و در سطح تقاضا هم باید عطش کتاب‌خوانی در جامعه را ایجاد کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به داده‌های ثبت احوال عنوان کرد: داده‌های خام ثبت احوال از وقایع چهارگانه باید توسط مراجع ذی‌ربط یعنی دانشگاه‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند و این داده‌ها باید به اطلاعاتی تبدیل شوند که براساس آن بتوان تصمیمات راهبردی را اتخاذ کنیم، باید بررسی کنیم که چرا ۱۲ درصد کاهش موالید و ۱۰ درصد کاهش ازدواج را داشته‌ایم.

کمک ۹۸ میلیون تومانی به نیازمندان استان مرکزی در قالب طرح مفتاح‌الجنه

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به طرح مفتاح‌الجنه گفت: بازدید مدیران کل از خانواده‌های محرومین درراستای این طرح انجام شد، برای ۱۰۰ نفر از مدیران سال گذشته درراستای این طرح برنامه‌ریزی شده بود که ۷۵ نفر با کمیته امداد و ۲۵ نفر با بهزیستی بود.

قنبر موسی‌نژاد افزود: به منظور این طرح بازدید از ۲۲۵ خانوار پیش‌بینی شده بود که ۵۳ مدیر این سرکشی‌ها را داشتند، ۷۰ درصد از برنامه محقق و ۳۰ درصد محقق نشده بود که به دنبال اجرای این برنامه از ۱۵۹ خانوار بازدید داشتیم.

وی تصریح کرد: به دنبال اجرای این طرح ۱۸ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان مساعدت مهمانان بود، میزان مساعدت امداد هم در این راستا بیش از ۷۹ میلیون تومان بود که درمجموع به ۹۸ میلیون تومان رسید.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی بیان کرد: یک‌هزار و ۴۰۰ بازدید از ۴ هزار و ۲۰۰ خانوار را برای سال ۹۸ برنامه‌ریزی کرده‌ایم که اجرای برنامه بازدید در سطح ۲۰۰ مدیرکل به تفکیک ۱۰۰ مدیر در نیمه نخست امسال و ۱۰۰ مدیر هم در نیمه دوم را داریم.

موسی‌نژاد ادامه داد: بازدید از  ۶۰۰ خانوار را توسط ۲۰۰ مدیرکل و بازدید از ۳ هزار و ۶۰۰ خانوار نیازمند را با یک‌هزار و ۲۰۰ بازدید در سطح فرمانداران و روسای شهرستان برای امسال در برنامه داریم.

وی با اشاره به محور‌های اساسی این طرح عنوان کرد: محور‌های اساسی طرح مفتاح‌اجنه، پیروی از سیره عملی ائمه، آشنایی با زندگی اقشار نیازمند در شرایط سخت اقتصادی، گره‌گشایی از خانواده‌های مورد بازدید و رعایت ملاحظات محرومان در تصمیم‌گیری‌های سازمانی هر دستگاه است.

شهرداری‌ها نسبت به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری مبادرت ورزند

سرپرست کتابخانه‌های استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به جشنواره کتاب‌خوان رضوی گفت: امسال هفدهمین جشنواره کتاب‌خوان رضوی را داریم، اما نهیمن جشنواره‌ای است که به شکل ملی برگزار می‌شود،  این جشنواره در دو سطح شهرستانی و ملی برگزار می‌شود.

رستگاری افزود: امسال مسئولان برگزاری جشنواره، نگاه شهرستانی دارند و رویکرد آن‌ها از سطح کشوری و استانی به سمت شهرستانی سوق پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته در سطح کشور نزدیک به یک میلیون نفر در این جشنواره شرکت کرده بودند و در سطح استان هم ۱۵ هزار نفر شرکت‌کننده داشتیم.

سرپرست کتابخانه‌های استان مرکزی با اشاره به نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها افزود: از سال ۹۲ شهرداری‌ها این نیم درصد را نپرداخته‌اند، نکته مهم دیگر در رابطه با این نیم درصد اینکه اگر شهرداری‌ها این نیم درصد را در خود استان واریز کنند برداشت آن آسان‌تر بوده و در خود استان هزینه می‌شود.

۱۱۳۴ اثر از سراسر کشور به منظور جایزه کتاب سال جوان به دبیرخانه جوانان ارسال شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به اجرای «جایزه کتاب سال جوان» گفت: امسال این طرح به صورت نو و ایتکاری توسط سمن‌های جوانان طراحی شد و کار به لحاظ اجرایی تمام شده، اما مراسم اختتامیه، انتخاب برترین‌ها و اهدای جوایز انجام نشده است که پیشنهاد داریم که این مراسم با حضور وزیر ورزش و جوانان، وزیر ارشاد یا معاون فرهنگی وی و وزیر ارتباطات به عنوان جوان‌ترین وزیر کابینه برگزار شود.

عابد حقدادی تصریح کرد: در طرح جایزه کتاب سال جوان، یک هزار و ۱۳۴ اثر به دبیرخانه جوانان از سراسر کشور ارسال شد که با توجه به داوری‌ها ۱۱۲ اثر برگزیده و ۱۱۴ اثر شایسته تقدیر، انتخاب شدند.

کاهش ۱۱.۳ درصدی ثبت موالید در استان مرکزی

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به وقایع چهارگانه استان مرکزی گفت: سال گذشته ۱۱.۳ درصد کاهش در ثبت موالید، ۱.۷ درصد کاهش در ثبت واقعه وفات، ۹.۷ درصد کاهش در ثبت واقعه ازدواج و ۶.۱ درصد کاهش را در ثبت واقعه طلاق در استان داشتیم.

علیرضا قبادی با اشاره به نسبت ازدواج به طلاق در استان مرکزی افزود: نسبت ازدواج به طلاق در استان مرکزی سال گذشته ۲.۸۶ بوده است.

وی تصریح کرد: شهرستان‌های کمیجان و اراک دارای بیشترین میزان ثبت نرخ ولادت به نسبت سهم جمعیت و تفرش و فراهان دارای کمترین میزان ثبت نرخ ولادت به نسبت سهم جمعیت در استان هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار