مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده خبر داد؛
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: دبیرخانه دائمی نکوداشت مفاخر زن ایران خرداد ماه سال جاری در موزه مفاخر و مشاهیر استان مرکزی در اراک افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۷۴۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 20 May 2019

دبیرخانه دائمی نکوداشت مفاخر زن ایران در اراک افتتاح می شود

 فریبا نظری پیش از ظهر دوشنبه در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: استان مرکزی جز استان‌هایی است که کارگروه بانوان و خانواده را به شکل منظم برگزار می‌کند.
وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در حوزه مشاغل خانگی و توانمندی زنان در استان‌های مختلف وجود دارد ورود افراد بدون کسب مهارت‌های لازم به بازار و کسب و کار است، زیرا بسیار شاهد بوده ایم که به خانم فاقد مهارت تسهیلات پرداخت می‌شود غافل از اینکه زن سرپرست خانوار با مشکل چک و عدم پرداخت اقساط وام بانکی روبرو می‌شود.

نظری گفت: در استان‌ها تعدادی از زنان سرپرست خانواده در سنین زیر ۱۸ سال هستند که برای کسب درآمد و شروع کار، بانک از اعطای تسهیلات به آن‌ها امتناع می‌کند و این مساله خود مشکلات فراوانی را به دنبال دارد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده افزود: زنان باید پیش از ورود به حوزه کسب و کار از اعتماد، بینش و باور درونی برخوردار باشند.

وی با اشاره به طرح توانمند سازی بانوان در سکونتگاه‌های غیر رسمی گفت: در این طرح نباید آموزش‌های یک سویه برای زنان صورت پذیرد. برای دستیابی به اثر بخشی بهتر در طرح توانمند سازی بانوان در سکونتگاه‌های غیر رسمی باید بررسی این مهم به دستگاهی خارج از حوزه اجرا و سیاست گذاری واگذار شود.

نظری گفت: اگر می‌خواهیم حال جامعه خوب باشد باید حال تمامی اعضای خانواده به عنوان سلول‌های بنیادی نهاد خانواده خوب باشد و برای داشتن شهر دوستدار کودک باید خانواده دوستدار کودک داشته باشیم.

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص بحث اشتغال بانوان اظهار کرد: پیرو این موضوع، شعار امسال دفتر امور زنان و خانواده در وزارت کشور رونق ملی، تحکیم خانواده و توسعه پایدار نامگذاری شده است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: با توجه به دستور صریح وزیر کشور و معاون وی در حوزه اقتصادی، شناسایی واحد‌های تولیدی که با چالش روبرو هستند، باید انجام شود به طوری که نباید در بدترین شرایط دچار تهدید شوند و توجه به این موضوع باید دغدغه همه مسئولین دستگاه‌های اجرایی باشد.

نظری گفت: طی مکاتبات ارسال شده به استانداران سراسر کشور، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی در مناسبت‌های مختلف به عنوان هدیه اولویت خرید را به خرید صنایع دستی از بانوان اختصاص دهند، زیرا این امر صنایع دستی استان را پویا و به سفره اقتصادی بانوان کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: تجهیز کارگاه‌های مهارت آفرینی بانوان در سکونتگاه‌های غیر رسمی اراک مهم است. همچنین باید از ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این سکونتگاه‌ها استفاده کرد.

نظری بیان داشت: باید بررسی‌های لازم نسبت به برخوردار بودن از تجهیزات و امکانات ورزشی در پارک بانوان اراک و شهرستان‌های استان صورت پذیرد. ما وظیفه داریم علاوه بر عنوان کردن مسائل مختلف موجود حوزه بانوان، برای معرفی داشته‌های آن‌ها تلاش کنیم.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده بیان کرد: نکوداشت مفاخر زن استان مرکزی ۲۳ خرداد ماه در اراک برگزار می‌شود و دبیرخانه دائمی نکوداشت مفاخر زن ایران در موزه مفاخر استان مرکزی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: پیگیری بیمه زنان فعال در حوزه صنایع دستی از دغدغه‌های مهم دفتر امور زنان و خانواده می‌باشد. اگر به صورت پایلوت در تعدادی از فرودگاه‌ها از جمله فرودگاه امام خمینی (ره) فضایی برای عرضه تولیدات شاخص زنان در حوزه صنایع دستی اختصاص پیدا کند، امکان خرید محصولات برای گردشگران داخلی و خارجی را فراهم می‌سازد، البته سال گذشته رایزنی‌هایی در این خصوص انجام شده است و این مهم را پیگیری خواهیم کرد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: کارگروه امور بانوان و خانواده استان مرکزی باید از ظرفیت‌های موجود در حوزه مشاهیر و مفاخر استان برای جذب گردشگر داخلی و خارجی استفاده کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار