معاون استاندار عنوان کرد:
معاون سیاسی استاندار مرکزی گفت: باید نقش اجتماعی و اقتصادی زنان بازتعریف شود، ولی این امر از توان استان‌ها خارج است و باید در سطح ملی دنبال شود.
کد خبر: ۷۴۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 20 May 2019
نرخ ۸.۱ درصدی مشارکت اقتصادی زنان استان مرکزی/نقش اجتماعی و اقتصادی زنان بازتعریف شود 
بهروز اکرمی در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان مرکزی با بیان اینکه حال خوب جامعه در گرو حال خوب زنان جامعه است، افزود: اقدام همه ارکان و دستگاه‌های اجرایی باید به حال خوب زنان و سپس جامعه بینجامد و نیازمند طرح‌هایی هستیم که با توجه به وضعیت استان‌ها طراحی شوند.
وی با تاکید بر اینکه مسئله زنان ثابت نیست و در گذر زمان مسائل به صورت متفاوت جلوه گر میشود و به همین دلیل نمی‌توان نگاهی ثابت به این حوزه داشت، گفت: باید نقش اجتماعی و اقتصادی زنان بازتعریف شود، ولی این امر از توان استان‌ها خارج است و باید در سطح ملی دنبال شود.
اکرمی تصریح کرد: جامعه متعادل جامعه‌ای است که زنان و مردان در کنار هم دیده شوند تا هر کس در جایگاه خود ایفاگر نقش خود باشد و در سطح ملی نیز باید سه مقوله شکل گیری فهم مشترک از موضوع بانوان در سطح ملی، تعریف اولویت‌ها و مسائل در قالب واحد و اقدام هماهنگ به منظور جلوگیری از موازی کاری در شرایط کنونی محدودیت منابع مورد توجه قرار گیرد.
وی با ارائه تصویری از وضعیت جامعه زنان در استان مرکزی اظهار کرد: در سطح آموزش عالی نسبت ورودی دختران و پسران کشور به ترتیب ٦٥ درصد به ٤٥ درصد است، اما این نسبت در استان مرکزی متفاوت است به طوری نسبت ورود دختران به پسران به دانشگاه ٤٥ درصد به ٥٥ درصد است و با نرم کشوری شرایط متفاوت است.
معاون استاندار مرکزی نرخ مشارکت اقتصادی زنان در سطح ملی را اندک و برابر با ١٤.٩ درصد دانست و افزود: این نرخ در استان ٨.١ درصد است که تفاوت معناداری را نشان می‌دهد و حضور زنان در اقتصاد استان کمرنگ است که باید به سمت افزایش این نرخ حرکت کرد.
وی اضافه کرد: استان مرکزی در زمینه پست‌های مدیریتی زنان جزو ۵ استان برتر کشور است و بانوان توانمند در استان مورد توجه قرار گرفته اند همچنین در زمینه آسیب‌های اجتماعی نیز آموزش قبل از ازدواج اجباری شده است که این امر به کاهش نرخ طلاق استان کمک کننده بوده است.
اکرمی با تاکید بر اولویت بندی مسایل زنان استان در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان با توجه به محدودیت منابع گفت: مسایل زنان در گروه‌های مختلف همچون دختران دانش آموز و دانشجو، زنان کارمند، کارگر، سرپرست خانوار و ... نیز تفکیک و نگاه بخشی در این حوزه حاکم شده است.
معاون استاندار در خصوص اجرای طرح توانمندسازی زنان ساکن در سکونتگاه‌های غیر رسمی با اشاره به معضل فروش تولیدات و محصولات این بانوان گفت: گاهی این بانوان توان ورود به بازار فروش را ندارند که امید است در این طرح ضمن توانمندسازی، این امر مهم نیز مورد توجه قرار گیرد.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار