امام جمعه اراک گفت:
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اتحاد، همدلی و ایستادگی مردم با مسئولان رمز پیروزی ملت ایران در برابر دشمنان است.
کد خبر: ۷۴۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 17 May 2019

اتحاد و همدلی رمز پیروزی کشور در برابر دشمنان است

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران اسلامی، ممکن است در برخی موارد فشار‌های برای کشور به همراه داشته باشد، ولی مردم و مسئولان با اتحاد و همدلی بر این توطئه‌ها پیروز می‌شوند.
وی ادامه داد: در آمد ارزی کشور در سال‌های ۶۵، ۶۶ و ۶۷ با وجود آسیب‌های که دشمن به نیروگاه‌ها و زیرساخت‌ها وارد کرد تنها ۲۳ میلیارد دلار بود در حالی که اکنون صادرات غیر نفتی کشور در سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد دلار بوده است.
امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: با توجه به درآمد‌های غیرنفتی کشور اکنون با جلوگیری از اسراف و خرج‌های اضافه می‌توان در برابر دشمنی‌های بیگانگان ایستاد.
آیت الله دری نجف آبادی با یادآوری صادرات ۴۰ میلیارد دلاری کشور در سال گذشته خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تولید این کالا‌ها با بهره گیری از انرژی و ظرفیت‌های داخلی انجام شده نیاز است زمینه بازگشت کامل این درآمد‌ها به کشور فراهم شود.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: نیاز است برای جلوگیری بر فشار به مردم وضعیت تنظیم بازار در کشور و استان مرکزی مدیریت و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری شود.
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: ۱۸ و چهار دهم میلیارد دلار توسط دولت برای تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم اختصاص یافته است و باید با افزایش نظارت‌ها زمینه توزیع این کالا‌ها در بازار فراهم شود.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: ایران جزء کشور‌های پر مصرف در زمینه آب، برق و سایر محصولات مصرفی بوده و نیاز است با صرفه جویی و جلوگیری از اسراف توسط همگان، میزان مصرف این محصولات در کشور کاهش یابد.
امام جمعه اراک با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: آمریکا به دلیل شرایط داخلی و بین المللی در وضعتی نیست که بتواند شروع کننده جنگ باشد و ما نیز اهل جنگ نیستیم.
وی ادامه داد: طرح جنگ دشمن علیه ملت ایران اسلامی، جنگ روانی بوده و برای ضربه وارد کردن به اتحاد و همدلی در کشور ممکن است از سایر توطئه‌ها استفاده کند.
وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: اگر جنگ شود جنگ اراده‌ها است و اراده ملت ایران اسلامی از دشمنان قوی‌تر است.
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی یاد آور شد: جمهوری اسلامی ایران برجام را نقض نکرده بلکه آنان که پیمان شکنی کرده اند باید به تعهد خود در این قرارداد بین المللی پایبند باشند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: جمهوری اسلامی ایران در صورتی که نتواند نفتی صادر کند کشور‌های منطقه نیز نمی‌توانند نفت صادر کنند.
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با یاد آوری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان و گرامی داشت روز ملی جمعیت گفت: برای رشد جمعیت نیاز است زمینه کاهش طلاق، افزایش ازدواج و فرزند آوری در استان و کشور فراهم شود.
گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، روز اهدای عضو، روز جهانی ارتباطات و معراج حضرت محمد (ص) از دیگر محور‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه اراک بود.
نماز عبادی سیاسی روز جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی برگزار می‌شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار