حسینی نطق میان دستور:
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید مسئولی که از مشکلات مردم خبر ندارد چگونه می‌تواند برای رفع مشکل آنها کاری انجام دهد.
کد خبر: ۷۴۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰ 15 May 2019
 
 مسئول بی خبر چگونه می‌تواند مشکلات مردم را حل کند
 
 محمد حسینی در نشست علنی  روز سه‌شنبه، ۲۴ اردیبهشت مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: از حضور مردم ولایتمدار، هوشیار و همیشه در صحنه و پشتیبان ولایت و انقلاب در روز جمعه گذشته در حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی تشکر می‌کنم که ثابت کردند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرگونه اقدام نظامی آمریکا، حضور ناو خود در خلیج فارس، دادن شماره تلفن برای تماس، ایجاد تحریم‌های ظالمانه توسط رئیس جمهور معلوم‌الحال آمریکا موجب ایجاد وحدت بین ملت ما خواهد شد و تاثیری ندارد و بیداری نیرو‌های مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهت حفظ کیان نظام اسلامی و ایجاد امنیت کامل در منطقه که امروز همانند ۸ سال دفاع مقدس یا تجهیزات بسیار عالی آماده شهادت هستند تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

وی گفت: ضرورت امروز کشور انسجام و وحدت ملی و ید واحده بودن همه قوای کشور و ارکان نظام بوده و هست، امروز در سایه این انسجام ضمن عقب‌نشینی دشمن موجب امید در مردم خواهد شد. بر همه مسئولان واجب است مراقبت لازم در این شرایط سخت اقتصادی از اقشار آسیب‌پذیر عمل آید و نیاز است مدیران با روحیه انقلابی و شجاعانه تصمیم‌گیری کرده و دستگاه‌های نظارتی نیز در این برهه ضمن نظارت کامل شرایط مناسبی را برای تصمیمات شجاعانه مدیران ایجاد کنند. با این روش می‌توانیم با انسجام در جهت رفع مشکلات اقتصادی گام موثر برداشت.

در سال رونق تولید تنگنا‌های اقتصادی برطرف شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: در سال رونق تولید با وجود تنگنا‌های اقتصادی لازم است شرایط جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال خرد و کاهش استعلامات و رویه‌های غلط اخذ مجوز را دولت در اسرع وقت اصلاح کند.

حسینی بیان داشت: در فضای اقتصادی امروز که تورم، گرانی، عدم ثبات قیمت‌ها در بازار، ایجاد فضای بزرگ‌نمایی مشکلات توسط فضای مجازی، طولانی بودن تصمیمات مهم در کشور موجب شده است تأثیر مشکلات را چند برابر می‌کند. دولت هنوز آرایش مقابله با جنگ اقتصادی خود را در قالب کمیته‌ها و ستاد‌ها گرفته، ولی خروجی این ستاد‌ها و عمل به تصمیمات بسیار کند است که احساس می‌شود به امید دیگری هستند که این خود موجب شکست خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تأکید کرد: امروز بر همه مسئولان واجب است ضمن اجرای دقیق منویات و دستورات مقام معظم رهبری با یک روحیه انقلابی و کار جهادی وارد میدان شوند و دوشادوش سایرین و مردم کار و تلاش کنند. مسئولی که از مشکلات مردم خبر ندارد چگونه می‌تواند برای رفع مشکل آن‌ها کاری انجام دهد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شاید امروز فضای اقتصادی کشور بر اساس سیاست‌های غلط گذشته و تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا بسیار سخت شده است و غول نقدینگی، کاهش ارزش پول ملی و نوسانات نرخ ارز که متأسفانه تاکنون تیم اقتصادی دولت و بانک مرکزی نتوانسته‌اند یک سیاست دقیق و درست را اتخاذ کنند، باعث شده که دلالان و رانت‌خواران سوء استفاده کرده و هر روز شاهد نوسانات قیمت در تولید داخلی، مسکن و سایر کالا‌ها باشیم.

وی گفت: من اعتقاد دارم بر اساس بیانیه گام دوم ابلاغیه مقام معظم رهبری شرایط کشور یک فرصت برای بروز استعداد‌های نیروی انسانی متعهد، جوان و توانمند برای اتخاذ راهکار‌های بسیار عالی برای رفع مشکل اقتصاد و معیشت مردم خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همان طور که در ۸ سال دفاع مقدس فرماندهان جوان، چون زین‌الدین‌ها کار‌هایی را انجام دادند که امروز افتخار ایران اسلامی هستند.

حسینی گفت: امروز هم در کشور جوانانی همانند آن‌ها داریم که باید به آن‌ها میدان داده شود تا بتوانند با حضور خود در صف تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کشور قرار گیرند البته باید بدانیم که حضور جوانان باید بر اساس شایسته‌سالاری و توانمندی‌ها صورت پذیرد نه اینکه فرصت برای حضور اقوام و فرزندان مسئولان کشور که نه تنها از توانمندی برخوردار نبوده بلکه حتی تجربه لازم را ندارند، متأسفانه امروز شاهد حضور این افراد در سطح مدیریت‌ها هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم عنوان کرد: یکی دیگر از توصیه‌های مقام معظم رهبری جهت اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی کشور در ابتدای سال ۹۸ است که با گذشت حدود دو ماه از سال هنوز اتفاقی در دولت و مجلس صورت نگرفته و تنها ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور، سناریو‌های عدم تحقق درآمد‌های پیش‌بینی بودجه در حوزه نفت را ارائه می‌کنند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:سوال اصلی این است که آیا این نوع بودجه‌ریزی که متأسفانه سالیان سال است در کشور اجرا می‌شود جز دستاورد کسری بودجه، عدم شفافیت، انحرافات از اهداف برنامه‌های بلندمدت  و کوتاه مدت و عدم تحقق افزایش بهره‌وری چیز دیگری در بر داشته است و حال نیز اصرار بر همین ساختار و نگرانی از پرداخت حقوق کارکنان چیز دیگری نبوده است.

وی بیان داشت: سوال اصلی این است که آیا هدف از بودجه صرفاً تأمین حقوق کارکنان دولت است و سایر اهداف در مرحله بعدی قرار گرفته است لذا پیشنهاد می‌شود اگر دولت قدمی را در جهت تحقق توصیه مقام معظم رهبری انجام نمی‌دهد، همکاران مجلس با قید فوریت به آن پرداخته تا در این شرایط سخت با تغییر ساختار بودجه‌ریزی موجود اصلاحات لازم را انجام داده تا هم نگرانی را از جامعه کمتر کنیم و هم اهداف اصلی نظام بودجه‌ریزی که برنامه مالی و اجرایی یک سال دولت است را تدوین و ابلاغ کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با گذشت دو ماه از سال ۹۸ اقداماتی در جهت رفع مشکل اقتصادی و معیشتی که قانون بودجه سال مذکور پیش‌بینی شده از جمله موضوع تأمین و توزیع کالا‌های اساسی در بین مردم، کاهش قیمت کالا‌های مذکور با توجه به تأمین ارز مرجع تاکنون جنبه اجرایی صورت نگرفته است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: موضوع ابلاغ دستور‌العمل تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۸ در خصوص وام‌های زیر یک میلیون و ...، پرداخت و تعیین تکلیف خسارت‌های حاصل از سیل در کشور از وزیر جهاد کشاورزی تقاضا دارم در خصوص قیمت خرید گندم از شورای اقتصاد بخواهد که تجدیدنظر کند، زیرا قیمت مصوب با گرانی سایر کالا‌ها و سموم همخوانی ندارد. همچنین جهت رونق بخش کشاورزی اعتبار لازم برای لایروبی قنوات مورد نیاز است، از سوی دیگر تحویل نهاده‌های لازم به دامداران منطقه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: از وزیر نیرو می‌خواهم برای تسریع در تکمیل طرح‌های نیمه تمام، آب شرب شهری و روستایی حوزه انتخابیه از جمله آبرسانی به شهر تفرش از چشمه هفتیان که بعد از ۱۰ سال هنوز نیمه تمام است و آبرسانی به شهر فرمهین و همچنین روستا‌های شهرستان‌های آشتیان، فراهان و تفرش اقدام شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر راه و شهرسازی تقاضا دارم در خصوص تکمیل طرح‌های نیمه تمام راه‌های اصلی و روستایی و زیرگذر‌هایی که در سفر ایشان به استان قول داده شده دستور لازم صادر کند و شاهد شروع عملیات احداث زیرگذر راهجرد، تعریض جاده آشتیان به فرمهین و ادامه تعریض جاده فرمهین و آسفالت راه‌های روستایی شهرستان تفرش و تکمیل مجتمع فرهنگی علامه سید جلال میرآشتیانی و ساختمان فرمانداری فراهان باشیم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا دارم برای رفع مشکل موسسه فرهنگی و سالن‌های مورد نیاز ارشاد تفرش آشتیان و فراهان اقدام لازم به عمل آید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار