استاندار مرکزی:
تابناک مرکزی- استاندار مرکزی خواستار بازگشت حقابه سد ۱۵ خرداد به شهر دلیجان شد و گفت: تا زمانی که این سد در حوزه جغرافیایی استان واقع شده باید سهم آب بخش صنعت و کشاورزی از سد ۱۵ خرداد به دلیجان بازگردد.
کد خبر: ۷۴۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 14 May 2019

حقابه سد ۱۵ خرداد به شهر دلیجان بازگردد

سید علی آقازاده عصر امروز در نشست مشترک ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان و شهرستان دلیجان خواستار بازگشت حقابه سد ۱۵ خرداد به شهر دلیجان شد و اظهار کرد: تا زمانی که این سد در حوزه جغرافیایی استان واقع شده باید سهم آب بخش صنعت و کشاورزی از سد ۱۵ خرداد به دلیجان بازگردد و این مطالبه به حق مردم باید توسط شرکت آب منطقه‌ای پیگیری شود.
وی تصریح کرد: با موافقت وزارت راه و شهرسازی مقرر شد قطعه زمین ۷ هکتاری از اراضی هاشم آباد که دارای ارزش افزوده بالایی است به منظور تعریض خیابان امام خمینی شهر دلیجان در اختیار شهرداری قرار گیرد تا معضل ترافیکی این شهر مرتفع شود.
آقازاده با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۰ درصد از مصوبات شهرستان دلیجان محقق شده است، گفت: مسئولان استان و شهرستان در راستای ایجاد رونق اقتصادی که از مهمترین اهداف اقتصاد مقاومتی است در تلاش هستند خدمات مطلوبی به سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و کارفرآینان ارائه دهند.
 نماینده عالی دولت در استان با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان دلیجان نیز اظهار کرد: علاوه بر جمعیت ساکن در این شهرستان ۱۴ هزار نیروی غیرایرانی نیز در شهرستان دلیجان اشتغال دارند که این مهم نشان از پویایی اقتصاد در این شهرستان است.
آقازاده در خصوص احداث پارک بانوان در این شهرستان بیان داشت: با واگذاری زمین از سوی منابع طبیعی به منظور احداث پارک بانوان می‌توان گفت: این شهرستان جزء چهار استانی است  که این امکان مناسب را برای فعالیت بانوان فراهم می‌کند.
استاندار مرکزی با اشاره به تداخلات جغرافیایی شهرستان دلیجان نیز اظهار داشت:  تداخلات شهرستان دلیجان و استان اصفهان و شهر کاشان باید با ملاک قرار دادن قانون مرتفع شود و می‌توان اذعان داشت یکی از موانع توسعه‌ای و عمرانی شهرستان دلیجان این مبحث است.
وی تصریح کرد: این مهم با جدیت توسط مسئولان استانی با وزارت کشور در حال پیگیری است چرا که مرتفع کردن این تداخلات جغرافیایی و سرزمینی  حل بسیاری از مشکلات را تسریع می‌بخشد.

وی ادامه داد: با موافقت راه آهن و وزارت راه و شهرسازی مقرر شده است که قطار برقی تهران اصفهان یک ایستگاه در شهرستان دلیجان قرار گیرد.

آقازاده با اشاره به محور نراق به مشهد اردهال نیز گفت: با با توجه به نامناسب بودن این محور می‌طلبد در دستور کار عمرانی استان قرار گیرد و اعتباری نیز برای این پروژه در نظر گرفته شود.
این مقام مسئول  در خصوص مسکن جوانان نیز تاکید کرد: قطعه زمینی برای مسکن مختص زوجین جوان مشخص شود در غیر اینصورت از زمین‌های خارج از محدوده در نظر گرفته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار