مدیرکل ستاد دیه استان مرکزی گفت:
مدیرکل ستاد دیه استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۳۶ زندانی جرایم غیر عمد در ساوه در انتظار آزادی هستند.  
کد خبر: ۷۴۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ 13 May 2019
محمدحسن حسین بیگی در مراسم جشن گلریزان که با هدف کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در ساوه برگزار شد،  اظهار کرد: میزان بدهی زندانیان جرایم غیر عمد در ساوه معادل سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که امیدواریم با مشارکت مردم این شهرستان، اخذ گذشت از شاکیان، صدور رای اعسار از سوی دستگاه قضائی برای محکومان، اعطای تسهیلات و تخصیص اعتبار از سوی ستاد دیه استان مرکزی، زمینه آزادسازی آن‌ها فراهم شود.  
وی گفت: در شهرستان ساوه محکومان مالی غیرعمد در صدر زندانیان جرایم غیر عمد هستند و پس از آن زندانیان محکوم به پرداخت مهریه و نفقه قرار دارند.  
حسین بیگی افزود: در سال گذشته بالغ بر ۱۳۰ میلیون تومان از سوی خیرین و عموم مردم ساوه برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به حساب ستاد دیه واریز شد و ستاد دیه نیز سه برابر مبلغ جمع آوری شده را به منظور آزادی زندانیان تخصیص داد.  
وی افزود: با مشارکت مردم و حمایت دستگاه قضائی بویژه ریاست دادگستری و دادستان ساوه سال گذشته ۶۰ زندانی جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر چهار میلیارد تومان از زندان آزاد شدند که دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن با اخذ گذشت از شاکی، ۵۰۰ میلیون تومان با تخصیص اعتبار از سوی ستاد دیه و مابقی در قالب اعطای تسهیلات به زندانیان تامین شده است.  
وی افزود: جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در شهرستان ساوه برای سومین سال پیاپی است که بسیار پرشور و با حضور گسترده خیرین و مردم نیکوکار این شهرستان برگزار می‌شود و همراهی مردم موجب آزادسازی بسیاری از زندانیان شده است.  
مدیرکل ستاد دیه استان مرکزی در ادامه با تاکید بر اینکه نگاه ستاد دیه شهرستانی نبوده و استانی است، افزود: در سالجاری نیز ستاد دیه استان تعهد می‌کند دو الی سه برابر میزان مشارکت مردم این شهرستان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد تخصیص دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار