آیت‌الله دری نجف‌آبادی:
تابناک مرکزی ــ نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: انتخابات باید زمینه‌ای برای اجرای قانون و انتخاب بهترین‌ها باشد نه اینکه به‌واسطه انتخابات دعوا‌هایی بشود و برای مردم فایده‌ای هم نداشته باشد و در نهایت ضرر و زیان نصیب کشور شده و زمینه سوءاستفاده برای دشمن هموار شود.
کد خبر: ۷۴۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 12 May 2019
انتخابات زمینه‌ساز اجرای قانون و انتخاب بهترین‌ها باشد 
آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی، امروز، ۲۲ اردیبهشت در جلسه شورای استان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، شرایط اقتصادی امروز را ویژه برشمرد و گفت: با صرفه‌جویی و قناعت، مبارزه با تجمل‌گرایی، تلاش در راه اقتصاد مقاومتی و حمایت جدی از تولید ناخالص ملی می‌توان سختی‌ها و فشار‌ها را پشت سر گذاشت.

وی با بیان اینکه وظیفه دستگاه‌ها و ادارات در این برهه زمانی بسیار حساس است و از همه دستگاه‌ها تقاضای حمایت از تولید و توجه به رونق اقتصادی را دارم، بر ضرورت کاسته شدن هزینه‌کرد‌های غیرضروری و استفاده از اعتبارات برای طرح‌های بزرگ و عام‌المنفعه تاکید کرد و افزود: کشور و استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیار فراوانی است که با اتخاذ تدابیر حکیمانه می‌توان از آنان به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

امام جمعه اراک ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی و تهذیب نفس دانست و تصریح کرد: امید است مسئولان و مدیران در درجه نخست خودشان پرچم‌دار معنویت و اخلاص باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: رمضان امسال ۱۴۰۰ اُمین سال شهادت مولاعلی (ع) است و این مهم از ویژگی‌های اصلی ماه مبارک رمضان است، شخصیت این بزرگوار در تاریخ اسلام و انسانیت بی‌بدیل بوده است و باید امسال نگاه بیشتری به این ماه داشته باشیم تا ایشان را به جهان بهتر معرفی کنیم.

آب در آسیاب دشمن نریزید
وی در بخش دیگر از سخنان خود به انتخابات پیش‌رو در اسفندماه نیز اشاره کرد و افزود: انتخابات باید زمینه و بستری برای اجرای قانون و انتخاب بهترین‌ها باشد نه اینکه بواسطه انتخابات دعوا‌هایی شود و برای مردم فایده‌ای هم نداشته باشد و تنها برخی افراد به دنبال هوی و هوس خود باشند که در نهایت ضرر و زیان نصیب کشور شده و زمینه سوءاستفاده برای دشمن هموار شود، از این رو جریان انتخابات باید با نظارت جدی‌تر و بیشتر دستگاه‌های اجرایی انجام شود تا برخی عوامل سودجو به بهانه انتخابات آب در آسیاب دشمن نریزند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تأکید بر ضرورت رعایت حداقل‌های اخلاقی در انتخابات، تصریح کرد: با رعایت اخلاق اسلامی در انتخابات می‌توان استان مرکزی را به عنوان استان الگو در انتخابات معرفی کرد، نباید بخاطر اهداف سیاسی به کشور، استان و منافع ملی آسیب وارد شود.

این مقام مسئول رمز مأیوس شدن دشمنان را تقویت جنبه‌های معنوی، ایمان، وحدت و انسجام ملی خواند و اظهار کرد: در جریان برجام شورای عالی امنیت ملی اعلامیه داد و طبیعتا این تصمیم نظام بود و مصوبه شورای عالی امنیت ملی با تأیید مقام معظم رهبری برای تمام دستگاه‌ها الزام‌آور است. یک سال است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها سر ما بازی درآوردند و هنوز اقدام جدی صورت نگرفت و حالا در میدان عمل هیچ امتیازی به ما نمی‌دهند که البته ما امتیاز نمی‌خواهیم و تنها حق خود را می‌خواهیم که یک صدم حق ما را هم نمی‌دهند.

بهترین پشتوانه ملت ایران 
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: ما پای میز مذاکرده حاضر شدیم تا از فواید برجام استفاده کنیم، با وجود اینکه ایران در تمام مفاد مذاکره به تعهدات خود عمل کرده است اگر در برابر زیاده‌خواهی دشمنان عکس‌العمل قاطع نشان نمی‌داد آنان باز هم سر ملت بازی در می‌آورند. تهدید‌های آمریکا موضوع تازه‌ای نیست و در نهایت در صورتی که ملت ما مقتدرانه ایستادگی کنند آن‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، بهترین پشتوانه ما ایمان، وحدت و یکپارچگی است.

وی در خصوص سیل اخیر اظهار کرد: در سیل اخیر همه مردم و مسئولان و دستگاه‌ها کمر همت بسته و به بهترین شکل توانستند آسیب‌های یک مسئله بسیار حساس را که می‌توانست تا حدودی آثار مخرب ملی و استانی داشته باشد به حداقل برسانند. قدم بعدی بازسازی و تعمیر منازل و تهیه تجهیزات از بین رفته و راه‌هاست که باید اقدامات لازم در این راستا نیز صورت گیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در زمانی که آمریکایی‌ها و غربی‌ها به نحوی ما را تحریم کردند و اجازه ندادند مساعدت‌های دیگر کشور‌ها به ایران برسد، ملت ایران و کشور‌های همسایه مساعدت لازم را انجام دادند و از این بحران به خوبی عبور کردیم.

وی ادامه داد: عمق سیل بویژه در خوزستان وسیع بود؛ چراکه بارش‌ها از ایلام، کهگیلویه و بویر‌احمد و استان‌های مجاور وارد خوزستان می‌شد و از ۵ رودخانه عمده به میزان ۱۰ میلیارد مترمکعب آب به سمت خوزستان وارد شد و بیشتر هم محور دز و کرخه را در بر گرفته بود، اما در نهایت همه مردانگی کردند تا از این بحران خارج شویم. در این مسئله مهم همه ملت بسیج شدند و همت کردند از این گردنه تلخ حادثه عبور کنیم، عمق فاجعه سیل با زلزله سال گذشته کرمانشاه متفاوت و ابعاد آن سنگین‌تر بود چرا که ۲۳ استان کشور را درگیر کرده بود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تأکید کرد: باید پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌های حکیمانه صورت گیرد تا در صورت بروز حوادث آمادگی لازم برای مقابله وجود داشته باشد، اگر ۱۰ متر به ارتفاع سد دز افزوده شود، ذخیره‌سازی پشت سد ۷۰۰ میلیون مترمکعب افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در پایان اضافه کرد: ماه مبارک رمضان با مناسبت‌های سوم خرداد، ۱۴ خرداد و ۱۵ خرداد همزمان شده است؛ بنابراین در این ماه فرصت‌های آسمانی در اختیار انسان قرار گرفته و همه باید قدردان این فرصت‌ها باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار