مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی: 
محترمی گفت: بسیج سازندگی آتش به اختیار جوانان انقلابی برای خدمت به محرومین است.
کد خبر: ۷۴۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 09 May 2019

تابناک مرکزی -  امید محترمی امروز (۱۹ اردیبهشت) در نشست خبری هفته بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی در جمع اصحاب رسانه استان گفت: جهاد سازندگی در سال ۷۹ با پیام مقام معظم رهبری با هدف کمک به نیازمندان و مناطق محروم شکل گرفت که این اقدام آتش به اختیاری جوانان انقلابی برای پر کردن خلا بسیج سازندگی بود.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی افزود: گسترش تفکر جهادی در مناطق محروم، نگاه ما می‌توانیم را شکل می‌دهد، زیرا امروزه مشکلات زیادی در مناطق محروم و روستایی داریم هر چه جمعیت روستایی کاهش پیدا کند کاهش امنیت تامین مواد غذایی نیز بوجود می‌آید لذا حضور نیرو‌های جهادی برای ارتقا سطح زندگی روستاییان، مانع از مهاجرت روستاییان می‌شود.

 

وی ادامه داد: حضور نیرو‌های جهادی در مناطق محروم مانند جریان خون تازه‌ای در رگ‌ها است که با هدف خدمت به محرومان در کنار مردم و مسئولان به دور از موازی کاری و بدون قصد تصدی گری از ظرفیت جوانان جهادگر استفاده می‌کنند.

 

محترمی اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و حرکت‌های جهادی محور‌های سه گانه بسیج سازندگی دانست و اظهار کرد: ۴۷۰ گروه جهادی جغرافیا محور در سطح استان مرکزی در اقشار مختلف بسیج سازماندهی شدند و در ۲۲ قشر تخصصی بسیج هدف دارند.  

 

این مقام مسئول اردو‌های جهادی را تمرین مدیریت، کار تشکیلاتی و افزایش روحیه انتقاد پذیری و سعه صدر نیرو‌های جهادی عنوان کرد و گفت: تمام‌تلاش نیرو‌ها این است که در کنار رویکرد کمی، کیفیت هم ارتقا داشته باشد.

 

محترمی افزود: اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در ۱۴ عرصه مرغ، ماهی، پرورش شترمرغ و‌بوقلمون، کاشت قارچ، کشت‌های علوفه ای، گیاهان دارویی و گلخانه‌ای فعالیت دارد در این راستا بسیج سازندگی خود را متولی نمی‌داند بلکه با هدف مردمی کردن اقتصاد  و‌نقش آفرینی مردم در اقتصاد کمک می‌کند.  

 

وی گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات ارائه شد که منجر به ۴ هزار و ۶۵۰  پروژه اقتصاد مقاومتی و ۹ هزار اشتغال پایدار شد.  

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی ادامه داد: در سال گذشته ۹۰۰ پروژه عمرانی عام المنفعه در مناطق محروم شامل احداث خانه محرومین، انتقال آب،  لایه روبی قنوات، آبرسانی کشاورزی، خانه‌های بهداشت، استخر‌های ذخیره آب ... بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان انجام شد که ۵۰ درصد اعتبار آن از سپاه پاسداران و مابقی آن از خیرین و مردم تهیه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار