معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: در استان مرکزی کمبود ۳۳۰۰ معلم داریم که باید کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده و دلایل مورد بررسی قرار گیرد که چگونه می‌توان این خلأ را پر کرد.
کد خبر: ۷۴۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸ 07 May 2019

 بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عصر روز گذشته ۱۷ اردیبهشت در ۲۴۶ اُمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، از عدم همکاری دستگاه‌ها جهت برگزاری مراسم روز معلم گلایه کرد و افزود: سال آینده برای گرامیداشت مقام معلم باید وظایفی خاص بر عهده تمامی دستگاه‌ها بگذاریم تا دیگر شاهد همکاری نکردن آن‌ها نباشیم، اگر برای گرامیداشت مقام معلم هر دستگاهی مسئولیتی خاص داشته باشد این مراسم بهتر از هرسال برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در امور تحصیلی در مدارس و مشارکت آن‌ها در امور آموزشی نقش به سزایی دارند، برلزوم فراهم کردن شرایط تربیت و تحصیل بروز تأکید کرد و افزود: یکی از کارکرد‌های اصلی شورای آموزش و پرورش این است که شرایط بروز شدن تحصیل را فراهم کند.
به گفته اکرمی کمبود معلم در کشور به یک معضل تبدیل شده است و هرسال بر این معضل افزوده می‌شود، بخشی از این معضل مربوط به تصمیمات ملی است که باید از طریق این شورا به کشور انتقال داده شود. در استان مرکزی ۳۳۰۰ معلم کمبود داریم که باید کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده و دلایل مورد بررسی قرار گیرد که چگونه می‌توان این خلأ را پر کرد.
معاون استاندار مرکزی در خصوص سرانه آموزشی بر ضرورت بازنگری هم گفت: شاخصه‌هایی که برای اختصاص دادن سرانه آموزشی تنظیم کرده‌اند باید مورد بازبینی قرار گیرد، باید دید این شاخصه‌ها چه میزان با شاخصه‌های ملی تطبیق دارد و متأسفانه با توجه به اینکه شاخصه‌ها ۱۵ سال پیش طراحی شده‌اند امروز دیگر پاسخگوی شرایط نیستند و لازم است این شاخصه‌ها به روزرسانی شوند.
وی اظهار داشت: در آستانه تعطیلی مدارس دانش‌آموزان نیازمند اوقات فراغت مناسب هستند، ۲۴۰ هزار دانش‌آموز در چند هفته آینده نیاز به اوقات فراغت دارند و لازم است پروژه مهر بلافاصله پس از تعطیلات استارت زده شود تا متفاوت‌تر از سال گذشته با مشارکت سایر دستگاه‌ها اقدام قابل‌توجهی انجام شود.
 شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: کمبود معلم در مدارس با حذف معاونت‌های مختلف مدارس جبران می‌شود که این مهم ممکن است چالش‌هایی را به دنبال داشته باشد.
فولادوند با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری ۴۰۰ نفر به میزان ۲۲ درصد از کادر اداری و معاونت‌های مدارس حذف و در کلاس درس به کار گرفته شدند تصریح کرد: امسال ۸۱۱ نفر به صورت استخدامی پیمانی و ۱۱۸ نفر از دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش استان مرکزی می‌شوند، اما در همین سال ۸۵۰ نفر به دلیل بازنشستگی از مجموعه جدا می‌شوند، در نقل و انتقالات فرهنگیان نیز تفاضل استان منفی ۱۰۰ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار