ستاد انتخابات استان مرکزی رسما آغاز بکار کرد
تابناک مرکزی - استاندار مرکزی از شروع رسمی فعالیت‌های ستاد انتخابات استان مرکزی به منظور برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۴۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲ 08 May 2019

احکام اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی ابلاغ شد

سید علی آقازاده در جلسه ستاد انتخابات استان، افزود: اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی و سایر دستگاه ها، از جمله اعضای شورای تامین استان و شهرستان‌ها و همچنین اعضای شورای نگهبان و هیئت نظارت استان، آمادگی دارند تا در کمال همکاری و صمیمیت، این انتخابات را با شفافیت بالا و در چارچوب قوانین موجود به انجام برسانند.

وی بر لزوم برگزاری انتخاباتی شفاف و سالم تاکید کرد و گفت: امیدواریم انتخابات پیش رو، با حضور گسترده مردم و با شکوه بالایی برگزار شود و ما نیز به عنوان مجریان این انتخابات وظیفه داریم تا این انتخابات را با بی طرفی کامل و در چارچوب ضوابط قانونی برگزار کنیم. ما باید سعی کنیم تا فضایی بسیار خوب و هماهنگ را برای برگزاری این دوره از انتخابات فراهم کنیم و با اجرای قوانین موجود بتوانیم حضور با شکوه و پررنگی را در استان مرکزی رقم بزنیم.

آقازاده با بیان اینکه استان مرکزی در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته سابقه خوبی از خود بر جای گذاشته است، اضافه کرد: این تجربه موفق، نشان از همکاری و همدلی تمامی دست اندرکاران دارد و امیدواریم با بسترسازی مناسبی که برای برگزاری این انتخابات در استان مرکزی فراهم می‌شود، بتوانیم انتخابات پیش رو را با تمام توان و با تعامل کافی برگزار کنیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: فاز اجرایی انتخابات بر مبنای ماده ۲۹ و با اعلام رسمی جدول و تقویم زمانی انتخابات از سوی وزارت کشور و تعیین ستاد‌های انتخاباتی شروع شده است. این فرایند هم اکنون در وزارت کشور و در سایر استان‌ها در حال اجراست و در استان مرکزی نیز این موضوع از اواخر هفته گذشته در دست پیگیری بوده است که به دلیل ایجاد برخی از مشکلات، ابلاغ احکام به اعضای ستاد استان با اندکی تاخیر صورت گرفت.

وی افزود: در چند روز آینده جلساتی به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم با حضور تمامی اعضای ستاد انتخابات استان، فرمانداران، اعضای شورای نگهبان استان و مابقی دست اندرکاران این مجموعه برگزار خواهد شد و در جلسات شورای تامین استان و شهرستان‌ها نیز این موضوع به عنوان یکی از دستورکار‌ها مورد بررسی خواهد گرفت.

آقازاده با بیان اینکه مجموعه استانداری مرکزی از ۲ ماه گذشته اخبار انتخابات را به صورت کامل رصد کرده است و تحرکات انتخاباتی را مورد نظارت قرار گرفته داده است، گفت: تمامی اخبار و اطلاعات جمع آوری شده در شورای تامین استان مورد بررسی قرار می‌گیرند و تمهیدات لازم برای جمع بندی و تصمیم گیری بر اساس قانون، در دستور کار این شورا قرار دارد. هیچ کدام از برگزارکنندگان انتخابات حق حمایت رسمی یا غیر رسمی از کاندید‌های موجود را ندارند و نمی‌توانند از امکانات شخصی یا دولتی به این منظور استفاده کنند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: ما باید سعی کنیم تا به مشارکت هرچه بیشتر مردم در این انتخابات کمک کنیم و اعتماد مردم را نسبت به مجریان، مسئولان و مدیران جامعه افزایش دهیم و بدانیم که تنها در این صورت است که مردم نیز حضور باشکوهی از خود برجای می‌گذارند. ما بی طرفی کامل را در راس تمامی فعالیت‌های انتخاباتی مجموعه وزارت کشور و استانداری مرکزی قرار داده ایم و امیدواریم تمامی اعضای ستاد انتخابات نیز این موضوع را مورد توجه ویژه خود قرار دهند.

آقازاده با بیان اینکه در این دوره از انتخابات، ۷ نماینده از استان مرکزی انتخاب می‌شوند، گفت: استانی شدن انتخابات و اضافه شدن تعداد نمایندگان هر منطقه به صورت کامل منتفی شده است و فرایند برگزاری انتخابات نیز بر اساس قانون جاری که برای آخرین بار در سال ۹۵ مورد اصلاح قرار گرفته است، برگزار می‌شود. طبق آخرین اصلاحات صورت گرفته در قانون انتخابات، آراء نسبی از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است، که بر این اساس در صورتی که فردی بتواند یک پنجم از مجموع آرا را به خود اختصاص دهد، در مرحله اول و به صورت مستقیم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: امیدواریم تا با استفاده از تجربیات اعضای ستاد و تعامل و همکاری سایر اعضا، بتوانیم این دوره از انتخابات را به دور از حاشیه، با شفافیت کامل و بر اساس ضوابط قانونی موجود برگزار کنیم تا بتوانیم شاهد حضور حداکثری مردم در این زمینه باشیم.

 در این جلسه افراد ذیل به عنوان اعضای ستاد انتخابات استان انتخاب و حکم دریافت کردند.

بهروز اکرمی معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی: رییس ستاد انتخابات استان 

مجید عسگری: دبیر ستاد انتخابات

سید مجتبی آل یاسین مشاور استاندار و مدیرکل حراست استانداری مرکزی: عضو و مسئول کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان

محسن یساولی مدیر دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت استانداری مرکزی: مسئول کمیته فناوری ستاد انتخابات استان

علیرضا قبادی مدیرکل ثبت احوال استان: عضو ستاد انتخابات استان

احمدرضا آدینه مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری مرکزی: عضو و مسئول کمیته امنیت ستاد انتخابات استان  

حسن خزائی پور مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی: عضو و مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان

عطیه صالحی معاون مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی: عضو و مسئول دبیرخانه ستاد انتخابات استان 

غلامعباس میرزایی مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی استانداری مرکزی: عضو و مسئول کمیته حقوقی ستاد انتخاباتی استانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار