در آستانه ماه رمضان؛
تابناک مرکزی - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان در این استان با بهره گیری از ۴۸ اکیپ ثابت و سیار خبر داد.
کد خبر: ۷۴۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ 05 May 2019

 

طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در استان مرکزی آغاز شد

محسن شانقی اظهار داشت: به منظور تأمین امنیت غذایی شهروندان طرح تشدید و کنترل نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان از تاریخ ۱۵ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد ماه در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور آغاز شد.
وی یکی از دلایل اجرای این طرح را افزایش تقاضای فرآورده‌های خام دامی در بازار عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف این طرح تضمین کیفیت و سلامت این مواد غذایی در سطح استان است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: نظارت و بازرسی بر تعداد ۲۲۵۰ واحد مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در واحد‌های کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، مراکز بسته‌بندی، خودرو‌های حمل و مراکز عرضه در راستای اجرای این طرح برعهده ۴۸ اکیپ ثابت و سیار در استان است.

شانقی خاطرنشان کرد: کنترل فرآورده‌های خام دامی از مزرعه تا سفره به منظور ارتقا سطح بهداشتی جامعه از اهداف اجرای طرح کنترل نظارت بهداشتی در ماه مبارک رمضان است.

وی بازرسی و کنترل بهداشتی بر مراکز تولید، حمل، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی را از جمله وظایف مهم این اداره کل برشمرد و افزود: از عموم شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مساله را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی اطلاع دهند و یا در شهرستان‌های استان با شبکه دامپزشکی محل سکونت خود تماس بگیرند.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار