کد خبر: ۷۳۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷ 28 April 2019
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستگری کل استان مرکزی با هشدار نسبت به دفع غیربهداشتی زباله در میدان تره بار اراک از برخورد قانونی و قاطع با کسانی که در میدان میوه و تره‌بار اراک زباله خود را غیربهداشتی و غیراصولی دفع می‌کنند خبر داد.
 
هشدار معاون دادگستری مرکزی نسبت به دفع غیربهداشتی زباله در میدان تره بار اراک
تابناک مرکزی -  حجت‌الله درودگر ظهر امروز در جلسه بررسی و رسیدگی به مشکلات میدان تره‌بار اراک با شاره به مشکلات بهداشتی و سیمایی میدان میوه و تره‌بار ارک اظهار داشت: باید افرادی که در میدان میوه و تره‌بار اراک زباله خود را غیربهداشتی و غیراصولی دفع می‌کنند شناسایی و با آن‌ها برخورد شود.

وی با اشاره به مشکلات جاده‌ای میدان میوه و تره‌بار اراک افزود: راه و شهرسازی موکلف به تامین قیر مورد نیاز برای آسفالت این جاده بوده و شهرداری هم موکلف به قیرریزی این جاده است، همچنین باید در این مکان نمازخانه ساخته شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستگری کل استان مرکزی تصریح کرد: باید شاهد عملیات اجرایی در این زمینه باشیم، با تعامل یکدیگر به‌دنبال برطرف کردن مشکلات هستیم، انتظار داریم حقوق عامه که فضایی برای ارباب رجوع در میدان میوه و تره‌بار است رعایت شود و تجاوز به این حقوق باید مجازات سنگین‌تری داشته باشد.

دورودگر بیان کرد: باتوجه به اقدامات انجام شده در راستای برطرف شدن مشکلات میدان میوه و تره‌بار اراک، کارشناسی برای بررسی بیشتر موارد به این مکان فرستاده شود، همچنین تعاون روستایی با پلیس راهنمایی و رانندگی برای حضور همیشگی مامور راهور در این میدان تفاهم‌نامه‌ای امضا کند.



آسفالت جاده میدان میوه و تره‌بار اراک تا یک ماه آینده

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی هم در یان جلسه با اشاره به مشکلات جاده‌ای میدان میوه و تره‌بار اراک گفت: برای آسفالت این جاده نباید معطل تامین اعتبار بود و در یک ماه آینده باید این مسیر آسفالت شود.

حمیدرضا نوازنی افزود: میوه‌فروشان در مرکز شهر آلودگی زیست محیطی و اجتماعی زیادی دارند، این مهم هم نیاز به مدیریت شهری دارد، برهمین چند نقطه در شهر که برای خود شهری باشد باید شناسایی شود و در اختیاز میوه فروشان قرار گیرد.

ساخت پنج میدان میوه و تره‌بار در اراک

شهردار اراک نیز در این جلسه گفت: رسالت میادین میوه و تره‌بار ایجاد فضایی برای فروش تولیدات به نرخ ارزان است.

محمدکریم شفیعی افزود: انجام مزایده‌ها سبب شده ساختار شهرداری از وظایف خود فاصله گیرد، قول تاسیس پنج میدان تره‌بار در نقاط مختلف شهر اراک را می‌دهم به شرطی که خود تولیدکنندگان بتوانند در آن محصولات خود را به‌فروش برسانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار