خطیب جمعه اراک:
تابناک مرکزی- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: خمیرمایه رونق تولید و توسعه همه جانبه کشور، بهره مندی از نیروی انسانی کارآمد به منظور نقش آفرینی هدفمند در ماموریت های راهبردی است.  
کد خبر: ۷۳۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 26 April 2019
تابناک مرکزی- آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، افزود: کارگران زبده و کارآزموده، محوریت امور در زنجیره تولید را به دست دارند و هرقدر تعهد و ورزیدگی بیشتری داشته باشند، کیفیت در خدمات ارتقا می‌یابد.  
وی ادامه داد: گردش چرخ‌های اقتصادی کشور در شرایط کنونی با بردباری و تیزهوشی بدنه اقتصادی کشور و راهبری صحیح امور امکان پذیر است، بنابراین تربیت و آموزش نیروی انسانی کارآمد و دلسوز باید اولویت اصلی برنامه‌های اقتصادی کشور باشد.  
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: توسعه پایدار، بالا رفتن نرخ بهروری و تولید ناخالص ملی و ارزش افزوده بالا تنها با سرمایه گذاری در بخش تولید محقق می‌شود و بالندگی این بخش نیز وابسته به سرمایه گذاری در آموزش نیروی انسانی کارآفرین و دلسوز است.  
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: هفته کار و کارگر بهترین فرصت برای تشریح مقام کارگر از نگاه دین مبین اسلام و آموزه‌های اهل بیت (ع) است چرا که ائمه معصومین (ع) به خصوص حضرت محمد (ص) بر دستان کارگران را بوسه می‌زدند.  
وی افزود: یکی از ابعاد جهاد در راه خدا کار، تلاش، ایجاد اشتغال و در نهایت و رنق اقتصادی در جوامع اسلامی است، بنابراین ملت ایران باید با تقویت انگیزه‌های دینی و معنوی خود نسبت به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند.  
امام جمعه اراک اظهار داشت: اکنون که دشمنان اسلام تحریم و تهدید‌های اقتصادی خود را بر علیه نظام جمهوری اسلامی به بالاترین سطح ممکن رسانده اند، ملت ایران وظیفه دارند با تمام وجود در جبهه اقتصادی حضور موثر داشته باشند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: اگر قرار است ملت در صحنه بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد باید در طراحی، تولید بهینه، صادرات، کاهش واردات و تامین نیاز‌های داخلی خود سرمایه گذاری کند.
وی ادامه داد: استان مرکزی با برخورداری از سه هزار واحد صنعتی یک استان کارگری محسوب می‌شود و باید از این ظرفیت عظیم در راستای توسعه همه جانبه کشور استفاده کرد.  
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال جاری را با عنوان رونق تولید نامگذاری فرمودند: و آحاد جامعه باید در تحقق این خواسته معظم له بسیج شوند.
وی تاکید کرد: کشور‌های همسایه ایران از قبیل: عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و سوریه از بازار‌های بسیار ارزشمندی برخوردار هستند که باید از تولیدات ایرانی تغذیه شوند.  
امام جمعه اراک در خصوص رابطه کارگر و کارفرما نیز گفت: این رابطه باید عادلانه همراه با امنیت شغلی باشد.  
وی در خصوص ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت شهید «مرتضی مطهری» و روز معلم نیز گفت: تربیت نسل علم گرا، خلاق، با تقوا و خوداتکا باید سرلوحه امور وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.  
وی عنوان کرد: آموزش و پرورش ترسیم کننده مسیر پیشرفت کشور در حوزه تربیت نیروی انسانی کارآمد و آینده ساز است.
امام جمعه اراک اظهار داشت: جوانان و نوجوانان، بزرگترین سرمایه کشور هستند و آموزش و پرورش باید برای تربیت این قشر از جامعه، برنامه ریزی‌های دراز مدت و کاربردی داشته باشد.  
وی در ادامه سخنان خود در خصوص دهه کرامت مساجد (دهه آخر ماه شعبان) نیز گفت: مساجد زادگاه انقلاب اسلامی است چرا که همه تحولات و جریان‌های انقلاب از مسجد نشات گرفته است.  
امام جمعه اراک بیان کرد: مساجد به عنوان کانون اصلی تربیت و انسان سازی و مقابله با جنگ نرم مطرح است و بستر تقویت این پایگاه‌های اثرگذار باید بیشتر از گذشته فراهم شود.  
آیت الله دری نجف آبادی در ادامه خود در خصوص عملیات طبس در پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۹ نیز گفت: بدون شک شکست آمریکایی‌ها در نتیجه امداد‌های غیبی بود.
وی ادامه داد: آمریکای جنایتکار در ۴۰ سال گذشته از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و نیروی مسلح ایران استفاده کرده، اما توطئه‌های آن‌ها با حضور مردم در صحنه خنثی شده است.  
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: مشکلات اقتصادی ایران اسلامی مسائل پیچیده‌ای نیست و با برنامه ریزی می‌توان تولید ناخالص ملی را چندین برابر کرد.  
آیت الله دری نجف آبادی در ادامه سخنان خود انتصاب سردار سرلشگر «حسین سلامی» را به عنوان فرماندهی سپاه پاسداران تبریک گفت و عنوان کرد: اتحاد و وحدت نیرو‌های مسلح مایه دلگرمی ملت ایران و خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب است.  
نماز عبادی سیاسی جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار