کد خبر: ۷۳۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸ 25 April 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وقوع سیل در استان خوزستان گفت: 15 هزار تن از محصول تولیدی کلزای کشاورزان استان خوزستان برای استحصال روغن به شهرستان گچساران منتقل می شود.

سید صادق فروزنده روز چهارشنبه  اظهار داشت: با توجه به وجود تجهیزات لازم در کارخانه روغن گیری کلزا در گچساران محصول کلزای خریداری شده کشاورزان استان خوزستان به مصرف این واحد تولیدی می رسد.
وی بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده کلزای برداشت شده شهرستانهای کهگیلویه و بویراحمد برای استحصال روغن وارد گچساران می شود .
فروزنده تصریح کرد: میزان روغن استحصال شده از کلزای هر شهرستان به نام ان شهرستان ثبت خواهد شد.
وی از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های استان خواست همکاری لازم را در این زمینه صورت دهند.
فروزنده عنوان کرد: کار برداشت کلزا در شهرستان گچساران از دوم اردیبهشت ماه جاری اغاز شده است.
وی با اشاره به ایجاد چهار مرکز جهت خرید دانه روغنی کلزا در این استان، اظهار داشت: امسال پیش‌بینی‌شده 2 هزار و 650 تن کلزا به قیمت هر کیلوگرم سی هزار و 437 ریال خریداری شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: میزان کشت محصول کلزا در این استان نسبت به پارسال حدود 2 برابر افزایش یافته است.
عیسی راستین نسب اظهار داشت: یک هزار و 400 هکتار از مزارع شهرستان های گچساران، باشت و کهگیلویه پاییز امسال زیر کشت کلزا رفت.
وی بیان کرد: 9 هزار و 500 کیلوگرم بذر کلزا برای کشت پاییزه در بین کشاورزان استان توزیع شد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان کشت این محصول در سال گذشته 680 هکتار بود.
راستین نسب تصریح کرد: تابستان سال گذشته یک هزار و 280 تن دانه روغنی کلزا در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد در حالیکه میزان خرید این محصول در سال گذشته 300 تن بود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهاد کشاورزی با هدف اصلاح الگوی کشت از تولید محصول کلزا حمایت می کند.
راستین نسب افزود: خرید تضمینی محصول کلزا از جمله مهمترین حمایت هاست.
سالانه افزون بر 900 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان 720 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار