تابناک مرکزی - مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی از برگزاری اعتکاف دانشجویی رمضان از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری در ۹ دانشگاه استان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۷۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶ 25 April 2019

برگزاری اعتکاف دانشجویی رمضان در 9 دانشگاه‌ استان مرکزی

حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم گفت: از برگزاری اعتکاف دانشجویی در ایام رمضان در سطح دانشگاه‌های استان خبر داد و بیان کرد: به دلیل تقارن ایام اعتکاف رجب با تعطیلات نوروزی و تعطیل بودن مراکز آموزشی، تصمیم گرفته شد ایام اعتکاف دانشجویی به‌صورت سراسری در ماه رمضان متقارن با ایام تحصیل دانشجویان برگزار شود.  

وی تصریح کرد: ایام اعتکاف دانشجویی رمضان با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاهی از ۱۸ اردیبهشت‌ماه مصادف با سوم رمضان آغاز و در ۲۰ اردیبهشت‌ماه مصادف با ۵ رمضان خاتمه می‌یابد.  

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی اظهار کرد: دانشجویانی علاقه‌مند به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف تا ۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری فرصت دارند با مراجعه به واحد‌های فرهنگی دانشگاه ثبت خود را انجام دهند.

ایمانی‌مقدم ادامه داد: با توجه به اینکه در سال گذشته بیش از ۲ هزار دانشجو در سطح استان مرکزی در مراسم اعتکاف رمضان شرکت کردند، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری همین تعداد معتکف در مراسم معنوی اعتکاف ثبت‌نام و شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف دانشجویی رمضان در همه مراکز آموزش عالی سطح استان برگزار می‌شود، گفت: به همه مراکز آموزش عالی استان ابلاغ شده است در بحث پذیرش و ثبت‌نام معتکفان دانشجو اقدام کنند و در این راستا ۹ مرکز دانشگاهی در شهر اراک اعلام آمادگی کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته مراسم اعتکاف دانشجویی و اساتید در یک مکان برگزار می‌شد، افزود: با توجه به استقبال اساتید برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف امسال به دنبال آن هستیم مراسم اعتکاف اساتید در فضای مجزا از دانشجویان برگزار شود.

ایمانی‌مقدم تصریح کرد: با برنامه‌ریز‌ی‌های صورت گرفته قرار است در ایام اعتکاف رمضان یک دوره دانش‌افزایی با محوریت اخلاق و عرفان اسلامی ویژه فرهنگیان برگزار شود.

وی عمده فعالیت و محوریت برنامه برای دانشجویان معتکف را حلقه معرفت، حلقه تأمل و تفکر پیرامون معضلات فرهنگی موجود در جامعه، پله‌پله تا خدا، آیین سلوک به سمت خدا دانست و اظهار کرد: در مجموعه برنامه‌های اعتکاف دانشجویی رمضان از حضور مبلغین برجسته قم استفاده خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی بیان کرد: با توجه به فتوای مراجع اعظام مبنی بر اینکه مراسم اعتکاف باید در مساجد جامع برگزار شود، درصدد هستیم با همکاری مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها مراسم اعتکاف دانشجویی را در مساجد سطح استان و خارج از دانشگاه‌ها برگزار کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار