رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت:
تابناک مرکزی - دبیرخانه ملی آبیاری نوین به سبب موفقیت در برون سپاری وظایف به بخش خصوصی، در اراک استقرار یافت.
کد خبر: ۷۳۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ 24 April 2019

 

'مجید آنجفی' روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی صیانت از حقوق شهروندی افزود: این استان در واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی پیشتاز است و در حوزه آب و خاک همه فعالیت‌های مربوط به این مهم برون سپاری شد.
وی اظهار داشت: ساختار صیانت از حقوق شهروندی در جهاد کشاورزی استان با اجرای برنامه‌های محتلف نهادینه شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: جهاد کشاورزی استان در حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع با بررسی شاخص ها، اکنون رتبه هفتم کشور را در اختیار دارد.
آنجفی افزود: میز خدمت الکترونیکی به زودی در جهاد کشاورزی استان راه اندازی خواهد شد که ابزار سخت افزاری این مهم تدارک شده است.
وی اظهار داشت: صدور پروانه دام، طیور، گلخانه و امور اراضی بیشترین طیف مخاطبان را در استان شامل می‌شوند که تلاش‌ها برای همکاری هرچه بیشتر بهره برداران در جهاد کشاورزی استان شکل خواهد گرفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: سپردن صدور پروانه بهره برداران به بخش خصوصی از جمله مواردی است که موجب رضایتمندی فعالان بخش کشاورزی می‌شود.
آنجفی افزود: با تدابیر لازم انجام امور اداری از شکل مطلق و چسبندگی از بخش دولتی عبور کرده و جامعه در حال گذار از بخش دولتی به خصوصی است.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور باید بیش از وظیفه در راستای رعایت حقوق شهروندی به مردم خدمات ارایه کرد تا بخشی از مشکلات و گره‌های امور اداری بازگشایی شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تاکنون ۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه آبیاری نوین تجهیز شده است.
آنجفی افزود: اجرای طرح‌های آبیاری نوین سالانه به طور متوسط تا چهار هزار ۵۰۰ متر مکعب صرفه جویی آب در هر هکتار از اراضی کشاورزی را به همراه دارد.
وی اظهار داشت: تجهیز چاه‌های کشاورزی به کنتور‌های حجمی در کنار اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی نقش مهمی در صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت آب دارد.
استان مرکزی یک و هشت دهم درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و با توجه به اقلیم نیمه خشک دارای منابع آبی محدودی است.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار