مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت:
تابناک مرکزی - به دنبال تخریب پل رودخانه مزلقان‌چای ساوه، پل اضطراری با دهانه ۴ متر ظرف ۴۸ ساعت توسط راهداران شهرستان ساوه بازسازی و بهره‌برداری شد.
کد خبر: ۷۳۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ 24 April 2019

 

پل هفت دهانه سدالغدیر بازسازی شد
علی زندی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به تخریب پل مزلقان‌چای ساوه اظهار داشت: درپی بارش‌های بهاری و طغیان رودخانه مزلقان‌چای در روز دوازدهم فروردین، یکی از پایه‌های پل هفت دهانه سدالغدیر ساوه دچار شکستگی شد که این رخداد تخریب بخشی از پل را به دنبال داشت.

وی افزود: به دنبال این تخریب راه ارتباطی تعدادی از روستا‌های بخش مرکزی ساوه و روستا‌های شهرستان تفرش و کشاورزان منطقه قطع شد که براساس آن اداره راهداری ساوه بلافاصله ضمن انسداد مسیر و نصب تابلو و علائم، اقدامات ایمنی اولیه را انجام داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی نخستین اقدام انجام‌شده به منظور مدیریت شرایط را ایجاد یک راه دسترسی جایگزین از سمت روستا‌های اوجان- لالائین دانست وتصریح کرد: درراستای ایجاد این راه دسترسی، نسبت به بهسازی و تسطیح مسیر خاکی آن اقدام و بنر‌های راهنما در مسیر نصب شد و در ادامه با پیگیری‌های انجام‌شده پل فلزی مدیریت بحران استان از اراک به ساوه حمل و تخلیه شد.

زندی‌فر بیان کرد: با وجود آنکه فراهم کردن مقدمات نصب پل جدید زمان‌بر است، با دستور و هماهنگی فرماندار شهرستان ساوه تصمیم بر آن شد که به صورت فوری به ساخت یک دستگاه پل اضطراری اقدام شود که در نهایت در نخستین روز اردیبهشت‌ماه با همت راهداران زحمتکش ساوه و با مساعدت مدیریت بهره‌برداری سد ساوه، فرماندهی سپاه شهرستان و شهرداری ساوه در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک دستگاه پل چهارمتری با حجم خاکریزی و راکفیل بالغ بر یک هزار و ۷۰۰  مترمکعب احداث شد.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این پل سوم اردیبهشت‌ماه انجام شد ادامه داد: این پل ۴ متری در ۴۸ ساعت و با صرف هزینه ۵۰۰ میلیون ریال ساخته و به بهره‌برداری رسید.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار