در راستای توسعه تعامل صنعت و دانشگاه؛
تابناک مرکزی- رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش از افتتاح آزمایشگاه پژوهشی و آموزشی برق فشار قوی و عایق‌ها در این مرکز، در راستای توسعه تعامل صنعت و دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۷۳۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ 24 April 2019

 

آزمایشگاه پژوهشی برق فشار قوی در دانشگاه تفرش راه اندازی شد

اراک- رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش از افتتاح آزمایشگاه پژوهشی و آموزشی برق فشار قوی و عایق‌ها در این مرکز، در راستای توسعه تعامل صنعت و دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نفیسه آقابابایی اظهار داشت: آزمایشگاه برق فشارقوی و عایق‌ها باهدف توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه تفرش، در محل دانشکده فنی و مهندسی نصب و راه‌اندازی و به مجموعه آزمایشگاه‌های مرکزی این دانشگاه اضافه شد.

وی ضمن بیان پتانسیل بالای دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تفرش برای رسیدن به خودکفایی علمی اظهار داشت: راه‌اندازی آزمایشگاه فشار قوی به دلیل ارتباط مؤثر دانشکده مهندسی برق با صنعت در اولویت کار قرار گرفت و اکنون شاهد یک آزمایشگاه قابل‌قبول هستیم.

سجاد صدر، عضو هیأت علمی دانشگاه تفرش نیز گفت: این آزمایشگاه با دستگاه‌هایی نظیر دستگاه مولد ولتاژ ضربه، دستگاه تست روغن، دستگاه تست کابل‌های فشار قوی و ترانس فشار قوی متناوب، زمینه برای تحقیق در گرایش فشار قوی در مقطع کارشناسی ارشد را به طور کامل فراهم آورده است.

وی افزود: درصدد هستیم فعالیت‌های پژوهشی و مشاوره‌ای دیگری از قبیل: ساخت تجهیزات فشارقوی انتقال و توزیع برق، انجام آزمون‌های کنترل کیفی تجهیزات و ارائه خدمات فنی و تخصصی را در دستور کار این آزمایشگاه در طرح گسترش آن قرار دهیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار