کد خبر: ۷۳۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ 18 April 2019

پوشش بیمه تامین اجتماعی مرکزی 12 درصد بیشتر از کشوری است

 مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی در این استان 12 درصد از بیشتر از میانگین کشور است.

« محمدرضا بیدهندی » روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 43 میلیون نفر شامل 54 درصد از مردم کشور از پوشش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی بهره مند هستند که 943 هزار نفر این افراد در استان مرکزی قرار دارند. 
وی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی 66 درصد از جمعیت یک میلیون و 429 هزار و 475 نفری این استان را شامل می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: 772 هزار نفر از مجموع افراد تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی در این استان را بیمه شدگان اصلی و تبعی و 171 هزار را مستمری بگیران تشکیل می دهند.
بیدهندی افزود: 299 هزار نفر از مجموع افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان مرکزی را بیمه شدگان و 87 هزار نفر را مستمری بگیران اصلی تشکیل می دهند.
وی گفت: صنعتی بودن و بازنشستگی پیش از موعد در شغل های سخت و زیان آور افزایش شمار بازنشستگان نسبت به بیمه شدگان را برای اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی به همراه داشته است.
سازمان تامین اجتماعی با سه بیمارستان، یک پلی کلینیک و هفت درمانگاه در شهرستان های مختلف به جمعیت زیر پوشش و مردم استان مرکزی خدمات درمانی ارائه می کند.
تعداد بیمه شدگان اجباری سازمان تامین اجتماعی در استان مرکزی 197 هزار نفر، بیمه شدگان خویش فرما 43 هزار و 500 نفر، بیمه شدگان کارگران ساختمانی 20 هزار نفر، بیمه شدگان راننده 22 هزار نفر، بیمه شدگان قالیباف 9 هزار و 800 نفر و تعداد مقرری بگیران سازمان تامین اجتماعی در استان 6 هزار و 700 نفر است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار