کد خبر: ۷۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰ 07 August 2015
تیم هندبال هپکو اراک که به نوعی قدیمی ترین تیم لیگ برتر هندبال کشور به شمار می رود در مراسم قرعه کشی فصل جدید این رقابتها که قرار است با سروشکلی جدید برگزار شود، در گروه دوم این بازیها جای گرفت.

در مراسم قرعه کشی رقابتهای لیگ برتر هندبال باشگاههای کشور که همزمان با برگزاری مراسم بهترین های هندبال سال ایران برگزار شد هپکو اراک که فصل پیش عنوان هفتمی را به خود اختصاص داد در گروه دوم بازیها با نایب قهرمان فصل گذشته، منیزیم فردوس و تیم سوم فصل پیش، ثامن مشهد هم گروه شد. اما از این دو تیم که بگذریم باید بگوییم هپکویی ها با بد قرعه ای روبرو نشده اند. علاوه بر منیزیم فردوس و ثامن مشهد، شهرداری تبریز که فصل گذشته با یک امتیاز بیشتر از هپکو ششم شد نیز در این گروه حاضر است. سنگ آهن بافق و نیروی زمینی ارتش نیز دو تیم دیگری هستند که از تیم های حاضر در لیگ فصل گذشته بوده اند و در این گروه حاضر اند.این دو تیم فصل پیش رده های انتهایی جدول را به خود اختصاص داده بودند.شهرداری کاشان نیز دیگر تیم حاضر در این گروه 7 تیمی است که البته در فصل قبل در لیگ حاضر نبوده است و حالا برای حضور در فصل جدید این رقابتها اعلام آمادگی کرده است.

در گروه الف این بازیها نیز مدافع عنوان قهرمانی، ثامن الحجج سبزوار حاضر است و اصلی ترین رقیب خود را در این مرحله فولاد سپاهانی می بیند که همواره از مدعیان لیگ بوده است.نفت و گاز گچساران تیم پنجم لیگ فصل گذشته دیگر تیمی است که در این گروه قرار گرفته است. مس کرمان و سنگ آهن گوهر زمین که در فصلی که گذشت در جایگاه هشتم و نهم قرار گرفتند تیم های دیگر این گروه هستند و به احتمال فراوان ب آ شیراز نیز در صورت حضور در لیگ در این گروه حاضر خواهد بود.

ظاهرا قرار است تیم های برتر گروههای دوگانه این رقابتها به مرحله بعد و لیگ ستارگان صعود کنند که این می تواند خبری خوش برای هندبال و اهالی اش باشد. چرا که به زعم بسیاری از کسانی که هندبال را چه حرفه ای و چه عامیانه دنبال می کنند، سالهاست لیگ برتر هندبال اسیر رخوت شده بود و فقدان هیجان در آن موجبات کم شدن تماشاگر و به دنبال آن کاهش تعداد نوجوانانی که به این رشته علاقمند می شوند را فراهم آورده بود. رقابتهایی که حداقل می توان گفت برای چندین و چند تیم مثل هپکو اراک، از همان ابتدای مسیر، سرنوشتی مشخص داشت و همگان می دانستند چنین تیم هایی یارای رقابت با غول های هندبال را ندارد و رتبه ای در کمر کش جدول در پایان فصل انتظارش را خواهد کشید.البته نباید منکر این موضوع شویم که هپکویی ها آنقدر در مسیر حضور در لیگ برتر با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند که می بایست همگی قدردان همین حضور همیشگی آنها در میانه های جدول در طی این سالها باشیم. اما حالا بنظر می رسد با تغییراتی که در ساختار لیگ برتر و نحوه برگزاری آن حاصل آمده است حضور در لیگ ستارگان برای تیمی چون هپکو نیز چندان دور از دسترس نباشد و همین امر می تواند زمینه ساز ایجاد انگیزه ای مضاعف برای بازیکنان و هیجانی چند برابر برای علاقمندان به این رشته ورزشی شود و به تبع آن رفته رفته، تزریق این انگیزه و هیجان توامان به پیکره هندبال ایران اثرات مطلوبی بر وضعیت این ورزش در عرصه مسابقات ملی بگذارد.

نباید فراموش کنیم که شاید علاوه بر کم هیجان بودن رقابت در میانه های جدول لیگ برتر در سالیان اخیر و روند تکراری این بازیها برای تیم های متوسط، عدم برگزاری رقابتهای دور حذفی و به دنبال آن نیمه نهایی و فینال شاید هیجان این رقابتها را در صدر جدول نیز به حداقل رسانده بود که بدون شک این نحوه برگزاری می تواند در این بخش از جدول نیز گشایشی خواستنی برای جامعه هندبال ایجاد کند تا شاید یک بار دیگر، نه تنها در یک یا دو شهر که در چندین شهر هندبال خیز ایران، شاهد سالن های پر از جمعیت مشتاق و همانطور که گفته شد، نونهالان و نوجوانان علاقمند شده به این رشته ورزشی باشیم و رفته رفته رشد این رشته پرتحرک را در سطح کشورمان به نظاره بنشینیم.

هر چه که هست باید منتظر ماند و دید لیگ در فصل جاری، کدامین ضعف های سابق را خواهد پوشاند و در مقابل با کدامین نقاط ضعف جدید دست و پنجه نرم خواهد کرد، چرا که دور از ذهن نیست که با برگزاری مسابقات به شیوه جدید نیز ایراداتی جدید هم به بدنه هندبال کشور نفوذ کند، البته امیدواریم این ایرادات به حداقل خود میل کند.

گفتنی است رقابتهای لیگ برتر هندبال باشگاههای کشور از روز دهم شهریورماه آغاز خواهد شد و هپکو اراک نیز در این فصل به مانند سالیان اخیر در سالن اختصاصی اش در شهرصنعتی میزبان رقیبان و البته علاقمندان به رشته ورزشی هندبال خواهد بود.علاقمندانی که امیدواریم از نحوه برگزاری لیگ به شکل جدید، به وجد بیایند و به اهرم فشاری برای رقبای تیم هپکو بدل شوند.

امین نجما ، دبیر سرویس ورزشی هفته نامه وقایع استان

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
nnfnwxvd
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
20
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار