تابناک مرکزی: با تصمیم شورای حفاظت فنی شغل آتش‌نشانی به گروه «ب» مشاغل سخت و زیان‌آور ملحق شد.
کد خبر: ۷۰۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 20 January 2019

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، پیش از ظهر امروز شورای حفاظت فنی به ریاست وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز مقرر کرد که مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی به 13 گروه شغلی گروه «ب» مشاغل سخت و زیان‌آور اضافه شود.

با توجه به اینکه مشاغل عملیاتی مانند آتش نشانی ماهیت سخت و زیان آور دارند، با تمهیدات کارفرما امکان خروج آنها از قانون سخت و زیان آور وجود ندارد.

یکی دیگر از تصمیمات امروز شورای عالی حفاظت فنی این بود که برای نظارت بر کارگاه‌های که مشمول بند الف قانون مشاغل سخت و زیان آور می شوند، یک کارگروه فنی دائمی تشکیل شود تا استانداردسازی کارگاه ها را به طور مستمر رصد کنند.

بر اساس این گزارش گروه الف مشاغل سخت و زیان آور گروهی هستند که کارفرما می تواند با بالا بردن ایمنی و تمهیدات فنی سخت و زیان آور بودن شغل را کاهش دهد.

علی مظفری، مدیر کل بازرسی کار وزارت کار با بیان اینکه سخت و زیان آور شدن مشاغل آتش نشانی در راستای اجرای ماده 84 قانون برنامه ششم توسعه در دستور کار شورای عالی حفاظت فنی قرار گرفت، ادامه داد: بر اساس ماده 84 قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظف است مشاغل آتش نشانی و پرتو کاری اشعه را جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب کند.

وی تاکید کرد: بخشی از آتش نشانان تابع قانون کار هستند که باید به تبعیت از این قانون مشمول سخت و زیان آوری شوند اما برخی از آتش نشانان خارج از قانون کار هستند که باید از طریق سازمان برنامه و بودجه مشمول ماده 84 قانون برنامه ششم شوند.

دبیر شورای عالی حفاظت فنی افزود: آتش نشانان تابع قوانین کار و تامین اجتماعی با مصوبه شورای عالی حفاظت فنی در گروه ب مشاغل سخت و زیان آور قرار گرفتند.

 انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار