تابناک مرکزی: از جمله مهمترین اخبار اقتصادی امروز اعلام ثابت ماندن مبلغ وام مسکن و تحویل خودروهای پیش‌فروش شده در آینده نزدیک بود.
کد خبر: ۷۰۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 16 January 2019

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، امروز مدیرعامل بانک مسکن در یک نشست خبری از انصراف بیش از ۶۰ هزار نفر از دریافت تسهیلات مسکن از محل سپرده صندوق یکم خبر داد و گفت‌: افزایش سقف تسهیلات مسکن در دستور کار قرار ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال‌ حاضر منابع صندوق پس انداز مسکن یکم به اتمام رسیده است، اظهار کرد: برای پرداخت تسهیلات جدید یا باید سقف منابع افزایش یابد، در غیر این صورت ما تسهیلات را از محل وصول اقساط تسهیلات پرداخت خواهیم کرد.

تحویل خودروهای پیش‌فروش شده در آینده نزدیک

خبر مهم دیگر اینکه امروز مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر رفع مشکل تامین مواد اولیه قطعه‌سازان تا پایان بهمن ماه، از آغاز تحویل خودروهای پیش‌فروش شده در آینده نزدیک خبر داد.

وی علت تأخیر در تحویل خودروها را تحریم و به تبع آن مشکل در واردات مواد اولیه قطعه‌سازی عنوان کرد و اظهار کرد که این مشکل تا پایان بهمن ماه حل می‌شود و خودروسازان می‌توانند به تعهدات خود عمل کنند.

مرغ چرا گران شد؟

در هفته‌های گذشته قیمت تخم‌مرغ و گوشت مرغ به عنوان محصولات پروتئینی قابل دسترس‌تر برای مردم با افزایش قیمت مواجه شده بود به‌گونه‌ای که براساس جدیدترین آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به سی‌ام آذرماه امسال قیمت هر شانه تخم‌مرغ به ۲۱ هزار و ۴۹۵ و هر کیلوگرم گوشت مرغ به ۱۲ هزار و ۱۷۶ تومان رسیده است که معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، سوداگری و مشکل انتقال پول به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها، از عوامل این افزایش قیمت عنوان کرد.

توضیحات درباره چگونگی تخصیص ارز استفاده شده بابت تولید کالای صادراتی

در خبر مهم دیگری، امروز گمرک ایران با ابلاغ بخشنامه‌ای برای جلوگیری از تفاسیر مختلف از موضوع تخصیص ارز تاکید کرد که "موضوع استعلام در رابطه با چگونگی تخصیص ارز استفاده شده بابت تولید کالای صادراتی در زمان واردات کالای صادرات برگشتی منتفی است".

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار